Tanden operatief recht laten zetten?

Author:
chrisson
Posted:
vr, 03/20/2009 - 16:39
Is dit mogelijk? Mijn voortanden staan namelijke een stuk naar voren en iets uitelkaar, is het mogelijk om deze operatief recht te laten zitten in plaats van een beugel?

Thanks
panda2

tja ik snap eerlijk gezegt ook niet waarom je niet voor een beugel zou gaan?!
Witte slotjes zou een optie zijn maar 'gewoon' zilver is ook echt geen problaam hoor.
Ze zeggen wel eens wie mooi wil zijn moet pijn lijden maar in dit geval is het wie mooi wil zijn moet even met een 'opvallende' beugel lopen!

Ik heb 'gewoon' zilvere slotjes en nog niks anders dan positieve reacties gehad (heb hem al 1,5 jaar bijna)
za, 03/21/2009 - 16:21 Permalink
Anoya

Ik heb 'gewoon' zilvere slotjes en nog niks anders dan positieve reacties gehad (heb hem al 1,5 jaar bijna)

Ik had ook zilveren en ik had ook niks dan positieve reacties! :) Wilde vooraf ook liever niet, maar nu ik het achteraf allemaal bekijk, vraag ik me echt af waar ik zo moeilijk over deed. En ik was 22 toen ik hem kreeg en 24 toen ie er uit ging, dus m'n leeftijd maakte ook niet uit ondanks dat ik in het begin dacht dat ik 'te oud' was voor een beugel. Als je er op gaat letten zijn er genoeg volwassenen met een beugel! :)
za, 03/21/2009 - 16:46 Permalink
Xalon

Uh, ja, want die zie je stukken minder of zelfs zo goed als niet. Waarom zou dat niet helpen dan? :roll:

Dan komt het over van 'ik heb liever wit want ik heb weinig zelfvertrouwen', wit valt echt wel op. Het is een soort mislukt-verstop-de-beugel-techniek. En het word ook nog eens geel, nee dat is mooi.
za, 03/21/2009 - 18:20 Permalink
cynthia g

Fabel inderdaad dat witte slotjes geel worden, heb zelf doorzichtige slotjes, al meer dan een jaar nu, met momenteel ook 1 elastiek erlangs, en als je gewoon netjes aantal keer per dag poetst blijft het helemaal wit, en absoluut niet geel hoor..

Chrisson, als ik jou was zou ik gewoon voor een beugel gaan, misschien moet je helemaal niet lang. aan slotjes achter je tanden kleven heel wat nadelen.. En inderdaad, de witte/doorzichtige slotjes vallen een stuk minder op! Heb zelf de nieuwste versie met doorzichtige slotjes zonder elastiekjes, en die zie je echt nauwlijks! Even doorzetten, en dan ben je super happy met het resultaat, je ziet het zo veel tegenwoordig! ben zelf ook 26 en niemand die gek op kijkt! Soms zien mensen pas na 3 keer dat ik een beugel heb :D

Succes!
za, 03/21/2009 - 20:48 Permalink
panda2

Tja zilver of wit of zelfs doorzichtig de kleur maakt niet uit denk ik maar het is even de keuze die je maakt en het is tegenwoordig heel gewoon om een beugel te hebben ongeacht leeftijd. (ben zelf 27)
Het lijkt me alleen niet dat de kleur veel uit zal maken voor reacties het is vaak meer voor jezelf en je zelfvertrouwen dan voor de reactie van een ander dat je kiest voor wit of doorzichtig. Jammer is alleen dat niet elke ortho/tandarts de witte of doorzichtigen gebruikt dus dat is wel iets dat je even na moet gaan voor je ergens een behandeling begint als je deze zou willen.
za, 03/21/2009 - 22:32 Permalink
Mies

Ik heb zelf ook opgezien tegen een beugel (ik ben 43), ik heb gekozen voor de gewone metalen slotjes en in eerste instantie schrok ik me rot toen ik die ijzerhandel in mijn mond zag, maar dat is echt even wennen, nu heb ik daar geen last meer van.
En het wordt bijna eentonig, maar echt: ik heb ook veel positieve reacties gehad, waarvan de leukste wel was van een nichtje van 20 die zei: "Je lijkt wel 15 jaar jonger!" Haha!
En het gaat uiteindelijk om het resultaat, bij mij ging dat heel snel; na anderhalve maand stonden mijn tanden al keurig naast elkaar op een rijtje! Dus ik ben blij dat ik het gedaan heb!
vr, 05/29/2009 - 12:55 Permalink