is extractie nodig of is een flapoperatie ook voldoende?

Author:
marfi
Posted:
ma, 03/23/2009 - 18:25
Hallo,

Vanmiddag ben ik bij de parodontoloog geweest voor een herbeoordeling van mijn parodontitis.(werd uitgevoerd door een ervaren? mondhygieniste omdat hij uitliep tijdens zijn spreekuur). (toch zal ik zijn tarief en niet het tarief van de mondhygieniste moeten betalen, neem ik aan? Hij heeft het wel snel gecontroleerd en daaruit bleek dat de MH een fout had gemaakt bij de "nummering" van de aangedane premolair)
Bij een premolair rechtsonder werd op 3 plaatsen een pocketdiepte van 7 mm gemeten. Hij wilt deze extraheren aangezien de stand van deze premolair (teveel naar links tov mijn bovenkiezen) tot problemen zou kunnen lijden. Tevens is bij een kies rechtsboven een pocket van 8 mm linguaal en aan wangzijde geconstateerd. Bij deze kies gaat hij binnenkort een flapoperatie uitvoeren.
Aangezien de paradontoloog nauwelijks tijd voor me had heb ik de vraag niet kunnen stellen waarom hij de premolair (pockets 7 mm) wel wil trekken en niet in aanmerking komt voor een flap-ok, terwijl de bovenkies (pockets 8 mm) wel in aanmerking komt voor een flap.

Mvg, Marfi