beste mensen,ik heb al 2dagen ontzettende mondpijn,en t meeste mn snijtand,net onder mn neus.
ik wordt helemaal gek en eet me rot aan pijnstillers!
vanmorgen werdt t ineens heel dik en de pijn concentreerde zich echt om die tand heen,ik voel nu ook een puntje van een beginnende ontsteking.
wat kan ik t beste doen?ik heb geen tandarts,en een heel erg slecht gebit,en durf nergens aan te kloppen,zelfs niet bij mijn huisarts,uit angst voor de staat van mijn gebit..is echt heel erg,ik ben echt te bang.
wie kan helpen?alvast bedankt.
ik wordt helemaal gek en eet me rot aan pijnstillers!
vanmorgen werdt t ineens heel dik en de pijn concentreerde zich echt om die tand heen,ik voel nu ook een puntje van een beginnende ontsteking.
wat kan ik t beste doen?ik heb geen tandarts,en een heel erg slecht gebit,en durf nergens aan te kloppen,zelfs niet bij mijn huisarts,uit angst voor de staat van mijn gebit..is echt heel erg,ik ben echt te bang.
wie kan helpen?alvast bedankt.
Re: zeer pijnlijke tandontsteking..help!
Hoe moeilijk ook (angst en schaamte) ik wist dat hij gelijk had, ik heb wel dezelfde dag een fijne TA gevonden. Die heeft ook die dag het abces ontlast en later ook een wkb uitgevoerd (is nu gewoon al geruime tijd mijn praktijk trouwens). Ging met veel angst gepaard toen, maar zoals de TA zei schaamte was niet nodig, ze waren heel wat gewend.
Als je gaat wachten (je denkt er nu zelfs alleen nog maar over!) tot je bij een angsttandarts onder narcose kunt ben je waarschijnlijk een poos verder, met het risico dat AB nu niet voldoende doen en/of de ontsteking snel weer opnieuw toeneemt als de kuur over is. Mischien gaat het even goed, misschien ook niet.
Mijn advies: schaam je niet voor je gebit maar laat de oorzaak van de ontsteking zo snel mogelijk door een TA behandelen. Desnoods narcosetandarts, maar wacht er niet langer mee.
zelf woon ik in de regio rotterdam,en overal kom je wachtlijsten tegen en ben van de narcose tandarts geschrokken van de prijs.ik bedoel,ok ik weet dat zoeits wat kost,maar 175 euro alleen maar om een begingesprek te hebben vindt ik wel veel.
nu sta ik op een wachtlijst voor topdent,maar kan ik pas in juni terecht,vanwege die wachtlijsten.
mocht je bij mij in de buurt zitten dan hou ik me absoluut aanbevolen,want ook al zegt alles in me nee joh,niet gaan(door de anst en schaamte),mn hoofd en pijnprikkels(!) weten absoluut wel beter.
dankjewel voor je reaktie!!
Helaas voor jou woon ik ver van de regio Rotterdam :-? . Ik weet niet of je er wat aan hebt maar wat je zou kunnen doen: hier de zoekfunctie "zoek een tandarts" gebruiken en de praktijken die patienten aannemen bellen (staat ook bij of ze extra aandacht hebben voor angstige patienten). Kijken of het in het telefoongesprek klikt, en vraag dan ook enige uitleg over de praktijk/manier van werken. Leg dan gelijk uit dat je op zoek naar een praktijk bent, heel erg bang bent en ook dat je nu een vrij acuut probleem hebt maar wel verder wilt bij hun praktijk als het lukt.
Als je echt bij die andere praktijk verder wilt zou je ook contact met hen kunnen opnemen en je probleem voorleggen. Intake volgens wachtlijst in juni, inschrijving en spoed nu, misschien kan/werkt dat ook wel.
Je weet zelf iig al dat je hoe dan ook moet gaan, dat is de eerste en belangrijkste beslissing!
Heel veel sterkte en groet, Hermina
P.S. ik weet dat het makkelijk geschreven is en het heel moeilijk lijkt (is het ook wel, maar daar moet je doorheen). Maar geloof me, ik heb het zo gedaan, het was een enorme opluchting dat het gelukt was om een praktijk te vinden, en ik heb er nooit een seconde spijt van gehad!!!