hallo allemaal,
ik heb al 2x een wortelkanaalbehandeling gekregen in mijn 1 na achterste kies linksonder.
Ik heb er nu weer last van en heb al anti biotica gekregen, maar dat werkt niet echt.
De tandarts heeft al gezegt dat deze kies geen goede toekomst tegemoet heeft en dat een apex misschien niet eens lukt.
Ik heb nu ook pijn aan mijn bovenkaak gekregen, mijn vorige tandarts vertelde dat dit wel kan omdat de pijn overal naar uitstraalt?
Wat raden jullie aan?
Toch een apex proberen? of de kies meteen laten trekken?
ik heb al 2x een wortelkanaalbehandeling gekregen in mijn 1 na achterste kies linksonder.
Ik heb er nu weer last van en heb al anti biotica gekregen, maar dat werkt niet echt.
De tandarts heeft al gezegt dat deze kies geen goede toekomst tegemoet heeft en dat een apex misschien niet eens lukt.
Ik heb nu ook pijn aan mijn bovenkaak gekregen, mijn vorige tandarts vertelde dat dit wel kan omdat de pijn overal naar uitstraalt?
Wat raden jullie aan?
Toch een apex proberen? of de kies meteen laten trekken?
Re: apexresectie of kies laten trekken?
Ik hoop dat ik het niet lastiger heb gemaakt :D
Ik heb met beide zaken (apex en trekken) de nodige ervaring :smt002. Wat ik jouw geval zou doen?.....een afspraak maken met de kaakchirurg en hem laten beoordelen wat de kans van slagen is. Zij kunnen een veel betere foto maken en op basis daarvan goed beoordelen of het zin heeft....
PS over je pijn in de bovenkaak....klopt inderdaad.....ik heb ook wel eens last gehad waarbij zowat alles in mijn mond zeer doet behalve de betreffende kies...
Succes!
Ik heb vanochtend de tandarts gebeld en de assistente gaat nu proberen te bellen naar het ziekenhuis, zodat ik eerder terecht kan en anders laat ik hem er bij de tandarts uittrekken.
Ik ben alleen heel erg bang! Doet het pijn om een kies eruit te laten trekken? Ik wil eigenlijk geen implantaat of iets want ik ben al bang genoeg, dus dan maar een open plek, je ziet het toch niet als ik praat of lach. Ik ben vooral heel erg bang voor de pijn tijdens de behandeling, omdat het de vorige keer zo'n pijn deed bij diezelfde kies.
Voor de rest is mijn gebit helemaal gezond en ik heb nog nooit ergens last van gehad.