Gevolg van paradontitus

Author:
megangirl
Posted:
do, 04/02/2009 - 19:24
Vanmiddag bij de tandarts geweest omdat een kies eruit gevallen is door paradontitus (bijna 3 weken geleden).Nu wil ik een frameprothese maar de tandarts heeft mij weer weg gestuurd omdat de wond zo,n 6 tot 8 weken moet genezen volgens hem.En voor een kies vond hij het onzin om een partieel iets te plaatsen.Ik heb een afspraak bij een paradontoloog over een maand.Moet er wel bijzeggen dat ik alle behandelingen al gehad heb ongeveer 2 jaar geleden,pockets meten ,schoonmaken,bacterieel onderzoek,foto,s etc.Tot de nabehandeling aan toe.Dus voor m,n eerste afspraak die a.s. is krijg ik waarschijnlijk geen vergoeding van mijn zorgverzekeraar.Wie kan mij advies geven?
megangirl

Ik wil graag weten of ik geen partiele frameprothese kan krijgen binnen 6 tot 8 weken.
Duurt het zolang voor de wond genezen is?
Sinds de kies eruit is heb ik totaal geen last meer van het tandvlees eromheen.
Ik heb helemaal geen last van de wond gehad.
do, 04/02/2009 - 20:40 Permalink
Spiegeltje

Ik begrijp dat u niet 6-8 weken met een gat in uw gebit wilt rondlopen. U alleen, en niet de tandarts, kan oordelen over de vraag hoe bezwaarlijk dat voor u is. Of een partiele frameprothese al eerder kan worden geplaatst weet ik niet. Wel is het zo dat een partiele plaatprothese (een uitneembare voorziening) vaak wordt gebruikt ter overbrugging tot een meer definitieve voorziening. Dit zou dan dus een tussenoplossing kunnen zijn. De kosten zijn relatief laag. Volgens mij zou dat toch wel moeten kunnen. U kunt de tandarts daar naar vragen en aangeven dat u toch op korte termijn een oplossing wilt voor het gat.Als de tandarts het niet wil "omdat hij het niet nodig vindt" wordt het tijd om een andere te zoeken die meer vanuit het patientenbelang kijkt. U hecht daar namelijk waarde aan. Als het niet kan of niet verstandig is ligt dat anders natuurlijk.
vr, 04/03/2009 - 11:15 Permalink