Hallo,
Ik heb een hoge tandartsrekening gekregen. Ik vraag mij nu af of de rekening wel klopt.
UIteindelijk heeft hij een kierende vulling tussen twee tanden en een gaatje gevuld.
Ook heb ik mijn twijfels bij het aantal foto's die hij heeft gemaakt. Hij deed dit omdat ik nieuw ben in zijn praktijk en ik geen informatie bij mij had van mijn vorige tandarts.
Overigens gaf hij mij ook niet de optie om deze informatie nog op te vragen.
Hier komt de rekening:
x21
x10
x10
c28
x10
a10
v50
v60
v13
v21
v12
v21
v13
v21
v12
v21
totaalbedrag: 546, 20 euro.
kan dit? Ik heb het idee dat de rekening zo is opgesteld dat mijn verzekeraar het gelooft.
overigens het behandelplan hield in dat de tandarts in mijn mond keek (de assistente tikte de bevindingen van de tandarts in de computer), om de stand van zaken van mijn gebit vast te stellen.
alvast bedankt voor het antwoord.
Ik heb een hoge tandartsrekening gekregen. Ik vraag mij nu af of de rekening wel klopt.
UIteindelijk heeft hij een kierende vulling tussen twee tanden en een gaatje gevuld.
Ook heb ik mijn twijfels bij het aantal foto's die hij heeft gemaakt. Hij deed dit omdat ik nieuw ben in zijn praktijk en ik geen informatie bij mij had van mijn vorige tandarts.
Overigens gaf hij mij ook niet de optie om deze informatie nog op te vragen.
Hier komt de rekening:
x21
x10
x10
c28
x10
a10
v50
v60
v13
v21
v12
v21
v13
v21
v12
v21
totaalbedrag: 546, 20 euro.
kan dit? Ik heb het idee dat de rekening zo is opgesteld dat mijn verzekeraar het gelooft.
overigens het behandelplan hield in dat de tandarts in mijn mond keek (de assistente tikte de bevindingen van de tandarts in de computer), om de stand van zaken van mijn gebit vast te stellen.
alvast bedankt voor het antwoord.
Re: Klopt mijn rekening
C28 is m.i. ten onrechte gedeclareerd omdat - afgaande op uw gegevens - geen uitgebreid behandelplan op schrift is gesteld en besproken. De status van uw gebit opnemen als nieuwe patient valt hier m.i. niet onder.
Vervolgens zijn er kennelijk 2 drievlaksvullingen (V13) en 2 tweevlaksvullingen (V12) uitgevoerd. Dat is verder moeilijk te controleren. Maar een drievlaksvulling hoeft niet meteen groot te zijn. Misschien dat een tandarts dit kan inschatten. Ik vind het wel heel wat.
V60 is aan de orde bij flinke caries, dat zou eventueel dat gaatje kunnen zijn. Of dit is uitgevoerd valt niet na te gaan. Wel is kennelijk sprake van een combinatie met V21. In principe hoort die combinatie niet want de indicatie daarvoor is zeldzaam, als het echt is gedaan zou het mogen. Moeilijk aan te vechten dus.
V50 wordt gedeclareerd als een kofferdam is gebruikt (rubber vlies dat in uw mond wordt gespannen). Dan kan noodzakelijk zijn bij een witte vulling om de boel droog te houden. U weet zelf wel of dit is gedaan.
Het geheel overziende denk ik dat C28 zeker aanvechtbaar is, is toch zowat 100 euro. Vraagt u anders dit schriftelijke plan eens op, kijken waar de tandarts mee komt :D
Re: Klopt mijn rekening