ik ben een meisje van 16jaar en heb nogal een ernstige overbite de orthodontist heeft me vertelt dat de enige optie een kaakoperatie is nu wil ik dit graag gaan doen en zo snel mogelijk nu heb ik alleen 1 vraag hoelang duurt de herstel en wat zijn de kosten zoal..en kan het al met me net 16
Re: overbite operatie
En vraag wat ze bijv. met je kin gaan doen want als je kin groot is en ze doen er niets mee, dan lijkt het alsof je die operatie voor niets heb gedaan.
leg ns uit? Ben wel nieuwsgierig eigenlijk.
Wat wilt u dat ik uitleg?
Als er sprake is van een 'ernstige' afwijking. Dwz overbeet groter dan 11mm
Onzin want zij is nog in de groei, het is veiliger de operatie uit te voeren na 18-19 jaar!
Onzin. Bij ons team staat voor dit soort behandelingen 12-18maanden
Geregeld doen wij (en elders) maandag opereren, dinsdag naar huis...
Een individuele beoordeling is essentieel, ook bij jou. Laat het bekijken door een team (orho en kaakchirurg) met veel ervaring. Meestal willen die niet voor 18-19 jaar opereren. Sommige teams doen dat wel en doen heel gemakkelijk over de risicos van relapse door invloed van de groei.
De reactie van Nicole klopt, het is bijna nooit nodig de kaken op elkaar te fixeren. Alleen met een omgekeerde beet ('bulldog-beet'). En de 2 weken herstel komt vaak voor bij operatie op jonge leeftijd. >35 jaar geeft het veel meer last.