Spleetjes

Author:
kelly92
Posted:
di, 04/07/2009 - 17:12
Hey ik ben 16 en heb nogal veel spleetjes tussen mijn tanden. Het probleem is dat ik absoluut GEEN blokjes wil .. dus weet er iemand een oplossing want ik schaam me echt
http://www.fotosop.nl/mijn_fotos.php?show=59935492220090407172112
panda2

Tja ik zou toch zeggen beugel!
Een beugel is misschien in het begin even wennen en niet zo leuk na een tijdje heb je er geen last meer van en voor je het weet is de tijd voorbij!
di, 04/07/2009 - 19:38 Permalink
BJN

Je hebt goede tandstand, mooie tandbogen, en iets smalle tanden met rechte vormen. De spleetjes zijn wel (= alleen) weg te werken met een vaste beugel. Maar zeer waarschijnlijk zullen ze weer terug willen keren. Zelfs met spalkjes en/of een nachtbeugel een hardnekkig probleem voor de lange termijn.

Daarom moet je overwegen het zo te laten, of als je er echt iets mee 'moet' van je zelf: de spleetjes te sluiten door breder maken van de tanden. Dan pak je tevens de oorzaak aan.
di, 04/07/2009 - 21:36 Permalink
Illuminus

Bij verbreding denk ik dat je dan ook een kroonverlengingsprocedure moet starten gezien het deel dat zichtbaar is, en hoe breed de tanden dan gaan worden.

Please correct me if i'm wrong :)
di, 04/07/2009 - 21:52 Permalink
BJN

kroonverlengingsprocedure

Tuurlijk is dat een optie. Maar daarvoor is een individuele beoordeling van de situatie (stand, lachlijn, mimiek) nodig. Andere optie is ook incisaal uitbouwen.

Was mij meer te doen om de beperking van de ortho-behandeling te belichten.

Definitief beslissen kunnen we allen alleen na beoordeling van het 'hele plaatje'.

:lol:
di, 04/07/2009 - 22:12 Permalink