Slechte kronen?

Author:
Harrie61
Posted:
wo, 04/08/2009 - 14:01
Ik heb ongeveer 3 jaar geleden 2 kronen gekregen in mijn ondergebit. Een halfjaar geleden is de eerste afgebroken en afgelopen weekend de tweede. In beide gevallen is er niks meer met het restant te beginnen en rest alleen het trekken van de wortels nog. Nu moet ik dus aan een brug of implantaat gaan denken. Wat kan de oorzaak zijn van dit probleem. Is er reden om aan te nemen dat een toekomstige brug hetzelfde probleem kan krijgen? Voor de duidelijkheid: de kiezen waren dus onder de kroon gaan bederven en het bovenste deel dat aan de kroon vast zit viel er dus spontaan, samen met de kroon uit.
mecánico para …

De kronen kunnen slecht zijn qua aansluiting. dan lekt er langs de rand rommel onder en gaat het heeel snel mis. Of de pasvorm was goed maar de lijm liet los door matige lijm/lijmprocedure. Of u heeft een caries actieve mond en waren kronen nog eigenlijk niet geindiceerd. Wat de oorzaak is is moeilijk te bepalen van hieraf
wo, 04/08/2009 - 14:57 Permalink
Harrie61

Ben inmiddels bij de tandarts geweest en er is een foto gemaakt. De kies had een zenuwbehandeling ondergaan maar de wortels zagen er prima uit volgens de tandarts. Geen ontsteking oid aanwezig. Pure pech of misschien veroorzaakt door tandenknarsen in de slaap? Het kan toch geen toeval zijn dat twee kronen, kort na elkaar gemaakt, er ook weer kort na elkaar op deze manier uitkomen.

De conclusie is dus dat de restanten er uit moeten en dat er een brug of implaat moet komen....
wo, 04/08/2009 - 17:05 Permalink