Tandvlees na twee vullingen

Author:
stikpet
Posted:
wo, 04/08/2009 - 19:11
Dit jaar eindelijk besloten om operatie 'gatenkaas' van start te laten gaan. Een nieuwe tandartspraktijk en een heel plan.

Afgelopen donderdag waren er twee kiezen getrokken (linksachter, boven en onder), zaterdag voor het eerst naar een mondhygieniste en samen met haar een plan opgesteld, en maandag twee vullingen van twee kiezen naast elkaar (ook linksachter onder).

Vandaag kreeg ik echter een beetje last, wat ik op zich niet vreemd vond in de buurt van die vullingen, maar ik bemerkte ook dat het tandvlees tussen de twee kiezen waar de vullingen in gegaan zijn een wat andere kleur heeft (donkerder) met een rode rand er een beetje omheen (hopelijk beschrijf ik het zo goed genoeg).
Nu ga ik morgen zeker even de tandarts bellen, maar kan iemand mij misschien reeds een vermoeden geven wat er aan de hand is en of dit normaal, ernstig of wat dan ook is?

Alvast bedankt voor enige reactie....
stikpet

Het kan dat het tandvlees tijdelijk geirriteerd is bij die twee vullingen. Is meestal na 2 weken weer weg als je het goed schoon houdt.
De groeten aan de mondhygienist :smt002 .

Bedankt voor de snelle reactie. Het vreemde was dat ik er gister bijna geen last van had, en pas de verkleuring vandaag opmerkte.

Ik zal de mondhygieniste de groeten doen van.... :smt017 Ik ga haar nog iets van vijf keer zien in mei :(
wo, 04/08/2009 - 21:03 Permalink