ik ben echt heel erg bang voor de tandarts. Maar door een ontsteking in een kies was deze niet meer te redden, ookal had ik er geen pijn aan.
De tandarts had al eens gezegd dat ik ervoor naar de kaakchirurg moest of dat hij er uit moest, en dat ik er even een afspraak voor moest maken. Maar dat durfde ik natuurlijk niet. Al 2 jaar uitgesteld door de angst.
Nu kreeg ik het weekend pijn, en heb ik toch gebeld.
Huilend van angst lag ik in de stoel en ik trilde helemaal.
Maar mijn tandarts was zo lief en stelde me zo gerust, dat was zo fijn.
Ik vertelde dat ik voornamelijk bang was voor het wrikken van het trekken, daar had hij wel een oplossing voor zei hij, hij zou de kies er op een andere manier uithalen.
zo gezegde zo gedaan, hij vertelde precies wat hij deed en hoelang het duurde, en wat ik zou voelen (druk, kraken enz.)'
Ik was binnen 5 minuten van die rotkies af!
En dat alles omdat de tandarts me zo gerust heeft gesteld. na de tijd hielp hij me in de jas en zei dat ik zo goed had meegewerkt en dat hij trots op me was...
Dit wou ik jullie even vertellen, dat het heel belangrijk is dat de tandarts lief voor je is....en dat je je op je gemak moet voelen.
Ben zo trots op mezelf!
De tandarts had al eens gezegd dat ik ervoor naar de kaakchirurg moest of dat hij er uit moest, en dat ik er even een afspraak voor moest maken. Maar dat durfde ik natuurlijk niet. Al 2 jaar uitgesteld door de angst.
Nu kreeg ik het weekend pijn, en heb ik toch gebeld.
Huilend van angst lag ik in de stoel en ik trilde helemaal.
Maar mijn tandarts was zo lief en stelde me zo gerust, dat was zo fijn.
Ik vertelde dat ik voornamelijk bang was voor het wrikken van het trekken, daar had hij wel een oplossing voor zei hij, hij zou de kies er op een andere manier uithalen.
zo gezegde zo gedaan, hij vertelde precies wat hij deed en hoelang het duurde, en wat ik zou voelen (druk, kraken enz.)'
Ik was binnen 5 minuten van die rotkies af!
En dat alles omdat de tandarts me zo gerust heeft gesteld. na de tijd hielp hij me in de jas en zei dat ik zo goed had meegewerkt en dat hij trots op me was...
Dit wou ik jullie even vertellen, dat het heel belangrijk is dat de tandarts lief voor je is....en dat je je op je gemak moet voelen.
Ben zo trots op mezelf!
Re: bang en toch gegaan
Proficiat en stoer dat je gegaan bent. Zit in een zelfde situatie. Een kies die af begint te takelen en er gewoon uit moet.
Die andere manier van weghalen van je kies, hoe gaat dat precies in zijn werk?
Ben zelf erg bang, vooral voor het getrek en gewrik bij de extractie.
ik spreek uit ervaring (paar weken geleden) en jij hoeft echt niet bang te zijn voor dat wrikken, je voelt er niks van en als je het een vervelend idee vind, doe dan gewoon je ogen dicht. omdat je kaak verdoofd is, zul je dan niet eens doorhebben wat er precies gebeurt.
succes