Vandaag heb ik 4 gaatjes laten vullen. De behandeling ging goed en was vrijwel pijnloos. Maar ik merk nu dat mn vullingen nogal ruw zijn en mn kiezen niet glad zijn. Toch heeft de tandarts best lang de vullingen bewerkt. Dus nu mijn vraag: wordt een vulling vanzelf dan gladder of moet ik naar de tandarts om het glad te krijgen?!
Daarnaast had ik nog een vraag of lekkende vullingen. Drie van de vier gaatjes die ik heb moet laten vullen kwamen door lekkende vullingen. Ik vroeg me af wat de oorzaak van lekkende vullingen is? Kan het zijn dat mijn vorige tandarts het niet goed heeft gedaan?! En hoe groot is de kans dat 3 vulling gaan lekken?! Het zijn allemaal witte vullingen in boven en onderkaak.
Daarnaast had ik nog een vraag of lekkende vullingen. Drie van de vier gaatjes die ik heb moet laten vullen kwamen door lekkende vullingen. Ik vroeg me af wat de oorzaak van lekkende vullingen is? Kan het zijn dat mijn vorige tandarts het niet goed heeft gedaan?! En hoe groot is de kans dat 3 vulling gaan lekken?! Het zijn allemaal witte vullingen in boven en onderkaak.
Re: Bewerken van vullingen
Vullingen kunnen na verloop van tijd (jaren) gaan lekken. Dit komt omdat een vulling nooit 100% aansluit bij je tand/kies. Er kan wat plaque blijven zitten, en zeker als je niet dagelijks flosst/stokert/ragert, ontstaat er dan in die kleine randspleet tzt een nieuw gaatje. Het is dus niet raar dat een witte vulling een keer vervangen moet worden.
Re: Bewerken van vullingen