kronen op implantaten gekregen maar.......

Author:
implantje
Posted:
do, 04/23/2009 - 13:16
Ik heb sinds een half jaar implantaten en sinds gisteren zitten er kronen op.
Er zijn 3 implantaten achter elkaar geplaatst en er zit eigenlijk één brug op vast. Dus 3 kronen aan elkaar vast.
Maar nu zie ik tussen de twee achterste kronen bij de laatste kroon nog een stukje van de schroef zitten, dus je kijkt als het ware iets tegen de schroef aan.
Is dit wel normaal dat dat daar best wel wat ruimte tussen zit?
Is het niet erg dat daar wat tussen kan komen met eten?
Ik kan daar hele dikke ragers doorheen halen.
implantje

Nee,ik moet over 2 weken terug komen,om te kijken hoe het gaat en als het goed is gaat ie het dan pas defenitief vastzetten.
Vandaag merk ik ook al op dat de linkerkant eerder op elkaar komt dan de rechterkant(rechts is de kant vd implantaten)
Lijkt mij ook niet goed aangezien ik al één kaakkop mis (totaal versleten)
do, 04/23/2009 - 15:23 Permalink
robinson

Nee, alle implantaten muv. Ankylos hebben dit fenomeen van kwalijke geuren bij het verwijderen van de healing abutments.
Dit heeft te maken met het design van de connectie.
Normaal zou het verwijderen van een healing abutment geen pijn mogen doen.Het kan misschien zijn dat er misschien wat tandsteenvorming heeft plaatsgevonden, dit kan dan wel wat pijn veroorzaken bij het losdraaien.
do, 04/23/2009 - 17:19 Permalink
implantje

Vandaag terug geweest bij de tandarts.
Ik zei tegen hem dat aan de kant waar de implantaten zitten de kiezen niet op elkaar komen, hij zei dat dat zo lijkt omdat ik de implantaten niet voel!!!!!
Toen ik zei dat dat onzin is aangezien ik de bovenkant ook niet voel en daar wel gewone kiezen in zitten zei hij dat dat zo toch echt wel goed is omdat er niet teveel kracht op de implantaten mag komen.
Hij ging er met een blauw velletje tussen en kon het er zo onder weg trekken.
Mijn gevoel zegt dat ie dat alleen maar zegt omdat het hem natuurlijk geld kost als ie de boel moet veranderen!!
Ook zit er tussen twee implantaten zoveel ruimte dat ik de schroef zelfs zie zitten er gaat van alles tussen zitten ik kan er wel 2 dikke ragers tegelijk doorheen halen.
hij zegt dat het niet anders kan!!!
Wat moet ik hiermee?
Het is toch niet normaal dat als ik de kiezen op elkaar doe het niet lekker op elkaar komt?
Wat moet ik nu?
wo, 05/06/2009 - 13:38 Permalink