Peuter pijn aan voortand !!

Author:
misslati
Posted:
di, 04/21/2009 - 16:08
Hallo allemaal.

Mijn dochter van bijna 3 is Toen met 1 jaar goed gevallen op haar tandje waardoor haar tandje voor de helft was afgebroken ,Nu paar jaar verder begint haar tandje te verkleuren en Sinds Gister erg Pijn te doen ,ze wilt niet eten en krijst egt vd pijn.
Nu zei me tandarts toen van dat hij niks aan die tand wilt laten doen .Maar voor mijn part trek hij die halve voortand eruit!!
Nu was mijn vraag hoe word ze verdooft ,krijgt ze gwoon een verdoving (prik) of moet ze onder narcose ?? kweet niet zo goed hoe en wat ,ze gaat natuurlijk ook niet vrijwillig liggen op de tandarts stoel :o tis nu al een dramaaaaa met tandenpoetsen.
Is het niet beter als die halve tand eruit word getrokken ?

Alvast bedanktt!!

:smt006
Groningen

De verdoving is eenvoudig te doen met een klein prikje bij de voortand.
De pijn kan komen omdat de zenuw van de voortand nu bezig is met doodgaan. De tandarts zal dit kunnen beoordelen. Als de zenuw problemen geeft is het vaak verstandig de voortand te trekken, mede om een beschadiging van de blijvende voortand te voorkomen (deze ligt nu nog in het kaakbot, bij de wortel van de melkvoortand).
di, 04/21/2009 - 16:37 Permalink
misslati

Bedankt voor uw antwoord ,haar tandje is eruit getrokken ,vraag niet hoe ?? was echt een hele drama natuurlijk ,we hebben haar met zijn allen vast moeten houden egt heeel zielig ,ze heeft een verdoving gehad (spuit) en daarna heeft de tandarts het er in 1 x eruit getrokken .
alleen nu..... nog een probleem ,hij heeft niet alles eruit getrokken ,volgens mij is het halve tandje door het trekken gaan breken waardoor er nog een klein stukje inzit !
Volgens de tandarts gaat het vanzelf eruit ?? als je een tand trek moet je toch een hele tand trekken ,niet de helft!!
Baal nu want straks krijg ze daar weeeer last van en dan kunnen we weeeeer hetzelfde meemaken !
het was echt vreselijkkkkk om te zien hoe je kindje beet word gehouden.
Hoop nu echt dat hij gelijk heeft !!!

vriendelijk bedankt!

Groetjess Laetitia.
do, 04/23/2009 - 23:11 Permalink