Wortelontsteking of loos alarm?

Author:
Birgitte
Posted:
ma, 04/27/2009 - 09:45
Hey allemaal,

Ik zal even kort de situatie schetsen. *voorgeschiedenis*
Afgelopen herfst brak een kies af, netjes weer heel gemaakt. Na weekje ontzettende pijn, nieuwe vulling, nog meer pijn....
Uiteindelijk wortelpuntontsteking, netjes behandeld en nu is dat ding heerlijk gevoelloos :)
Kleine kanttekening is dat de tandarts teste of ik wel echt pijn had door zo'n koud staafje, ik ging door het plafond! De ergste pijn ooit. Daarna tijdens het boren nog 2x zulke pijn. Pas na 3 verdovingen ging het weer en toen durfde ik bijna mijn mond niet meer open te doen. Eigenlijk was ik ook van plan dat niet te doen tot mijn moeder!! mijn hand vast kwam houden.
Al met al nooit bang geweest van de tandarts maar nu wel...elke keer als er zo'n staafje (of iets wat er op lijkt) richting mijn mond komt krijg ik een mega schrikreactie. Aangezien ik het toch niet goed kan vinden met mijn huidige tandarts ben ik inmiddels op zoek naar een andere.

*nu*
Ik heb momenteel een holteontsteking en kiespijn. Nu wil ik best geloven dat mijn kiespijn linksboven komt door de ontsteking (dat hoop ik ook!) alleen ik heb linksonder ook kiespijn. 's Ochtends niet direct, steeds iets meer maar vooral als ik eet en drink. Het klopt heeeeeeeeeel minimaal en het zeurt vooral, soms een enkel klein steekje. Het is totaal niet zo erg als de kies van afgelopen herfst maar ik dacht dat het nu misschien een ontstoken zenuw was ipv een wortelpunt (dat doet anders pijn toch?) Ook straalt de pijn een beetje uit naar andere kiezen soms.
Ik wil zo snel mogelijk naar de tandarts voor foto's maar voor nu wil ik graag weten wat dit kan zijn. Is het ontstoken? Alleen geirriteerd? Iets totaal anders?

Alvast bedankt voor de antwoorden want ik maak mezelf alleen maar gek als ik aan de pijn van vorige herfst denk :(
Birgitte

Nou gelukkig staat er voor morgenmiddag een afspraak bij de nieuwe tandarts. De assistente kwam super aardig over dus ik voelde me gelijk gerustgesteld.
De pijn is vandaag komen opzetten rond 10.30u en nu om 16.00u is hij constant aanwezig zeurend/kloppend maar zonder paracetamol uit te houden alleen strontvervelend :wink:
Ben erg benieuwd. Neem trouwens aan dat een lekkende vulling kwestie is van uitboren en opnieuw vullen? Ach van mijn part maken ze er een wkb van, ik hou van gevoelloze kiezen :smt008
ma, 04/27/2009 - 15:58 Permalink
Birgitte

Even een update dan maar :)

Linksonder was inderdaad wkb nodig, is gelijk gestart en maandag komen die leuke rubberen staafjes erin. Verdoving werkte prima en ging allemaal lekker snel. Nu wat napijn en zo'n stomme noodvulling maar dat moet te doen zijn! Linksboven nog beetje zeurderig gevoel maar daar worden maandag ook foto's van gemaakt, ik zie wel of de pijn erger wordt. Al met al ook linksboven een klein gaatje en rechtsboven in de kies die al wkb heeft gehad ook een gaatje. De fundering valt dus nogal uit elkaar heb ik het gevoel..

Weet niet of ik opgelucht moet zijn of moet vrezen wat er nog meer uit elkaar gaat vallen :smt002
di, 04/28/2009 - 17:44 Permalink
Birgitte

Nu de napijn verdwenen is heb ik links boven nog steeds pijn aan mijn kies. En wat ik nog veel irritanter vind is dat ik de ontsteking voel duwen rechtsboven waar ik een half jaar geleden al wkb heb gehad. Het doet geen pijn (dat lijkt me normaal als het levend materiaal er al uit is) maar de druk straalt uit naar kiezen eromheen en mn kaak(holte).

Vraag me af wat daar nou weer aan gedaan moet worden... :o
za, 05/02/2009 - 12:38 Permalink