Vorige week donderdag heeft mijn tandarts deel 2 van een wortelkanaalbehandeling uitgevoerd. Deel 1 (het ontzenuwen) was twee weken ervoor al uitgevoerd.
Tussen deze twee behandelingen is de kies afgebroken en is de kies dus opnieuw opgebouwd. Er gingen allemaal stifjtes mijn kies in, geen idee wat het was.
Nu, bijna een week later, heb ik nog steeds enorme zenuwpijn en het wordt nauwelijks minder. Aan 1200mg ibuprofen per 24u heb ik maar nét genoeg om er niet constant aan hoeven te denken. Volgens de assistente die ik maandag heb gebeld, kan het een week duren. (maar dan zou het nu toch al minder moeten worden?)
Een gesprek met mijn tandarts aanknopen is geen optie, het loopt al snel richting een "wie heeft er nou voor gestudeerd??" en daar heb ik geen zin in. Om die reden ga ik ook weg bij hem.
Kort: Is er iets goed mis, als het nog een week zenuw-pijn doet?
Groet,
Arno
Tussen deze twee behandelingen is de kies afgebroken en is de kies dus opnieuw opgebouwd. Er gingen allemaal stifjtes mijn kies in, geen idee wat het was.
Nu, bijna een week later, heb ik nog steeds enorme zenuwpijn en het wordt nauwelijks minder. Aan 1200mg ibuprofen per 24u heb ik maar nét genoeg om er niet constant aan hoeven te denken. Volgens de assistente die ik maandag heb gebeld, kan het een week duren. (maar dan zou het nu toch al minder moeten worden?)
Een gesprek met mijn tandarts aanknopen is geen optie, het loopt al snel richting een "wie heeft er nou voor gestudeerd??" en daar heb ik geen zin in. Om die reden ga ik ook weg bij hem.
Kort: Is er iets goed mis, als het nog een week zenuw-pijn doet?
Groet,
Arno
Re: wortelkanaalbehandeling achter de rug, nog steeds zenuwpijn
Misschien 4e kanaal gemist?
tijdens het opvullen gingen er stiftjes in met een soort circelvormig bovenstuk. Daarvan heb ik er drie geteld. Bij de tweede voelde ik ondanks verdoving toch een hevige zenuwpijn.
De pijn wordt overigens wel íets minder, maar het is nog niet dragelijk.
Waar komt de normale napijn vandaan bij een wortelkanaalbehandeling?
Dank voor je snelle reactie in elk geval!
Andere mogelijkheid is dat er een gedeelte van de vullling (het stiftje) doorgeperst is in het kaakbot (of het cement waarmee het stifte wordt vastgezet). Dit verklaart ook de pijn die je voelde met vullen van dat kanaal.
Als je er na 2 weken nog steeds pijn aan hebt is het mogelijk toch verstandig om even langs te gaan, en een controle-foto te laten maken voor mogelijk meer duidelijkheid (hoewel een 4e kanaal hierop niet te zien is)
Er is na de behandeling nog een fototje gemaakt, zou dit "doorpersen" daar zichtbaar moeten zijn?