Help mijn kroon is afgebroken

Author:
zigi
Posted:
wo, 04/29/2009 - 15:36
Hallo,
ik heb al enkele jaren kronen op de voorste tanden en de 2 rechts en links ervan.Nu vannacht werd ik wakker met 1 van die kronen(links naast de voorste tand)afgebroken met bijna geen basis meer in mijn mond....Dus situatie is kroon...afgebroken kroon(vrijwel tot de basis) en kroon..Dus mijn vraag is nu wat moet er gebeuren?Gebeurt dit regelmatig?Wat zijn de mogelijke opties?Bedankt aan mensen die de tijd nemen advies te geven.Dit is echt geen zicht en ik vrees dat het mij ook nog wat centen zal kosten om dit degelij op te lossen.

Thanks again

zigi
mecánico para …

lastig probleem. want normaal moet je met zo'n "stompje" de tandzenuw bloot hebben liggen. misschien is die er al uit? zo ja.......dan zou je een opbouw kunnen overwegen (mits de wortel goed genoeg is). anders is het inderdaad goed plannen en kijken wat het meest slim is. die ene tand behandelen, de buurtanden erbij betrekken? dat soort dingen kan je niet op afstand bepalen maar je moet ze zien.........en jou erbij. dus. tis niet een verloren zaak, maar de keus welke oplossing het beste past, hangt van meer af dan je zou denken.
wo, 04/29/2009 - 15:46 Permalink
zigi

Bedankt voor snelle antwoord...nu ik hoop dat een opbouw een optie is voor mij.Nu een waarschijnlijk domme vraag de oude kroon kan die nog gebruikt worden of moet er een totaal nieuwe kroon gemaakt worden en dus weeral meer kosten?Kon de tandarts dit voorzien dat deze kroon kon afbreken?En zou ik best terug gaan naar dezelde tandarts of kan ik evengoed een andere nemen.Probleem is dat ik 2 uur moet reizen voor die oude tandarts.

Thanks
wo, 04/29/2009 - 23:38 Permalink
mecánico para …

meestal kan de oude niet gebruikt worden, de opbouw vervangt de oriinele tand en die is nooit hetzelfde. en als je vooruit kon kijken in de tijd was het leven wel makkelijk in dit geval, maar nee, je kan niet zonder meer alles voorkomen. de orozaak van de breuk kan ik overigens ook nit zien. misschien een breuk, misschien een gaatje, misschien een dun origineel tandje....zoveel mogelijkheden
do, 04/30/2009 - 10:41 Permalink