HELP

Author:
kristin
Posted:
zo, 05/03/2009 - 17:08
HOi,

Heb onlangs een spiegeltje gekocht zoals de tandarts heeft, maar ben wel geschrokken.

Heb bruine plekken aan de binnenkant van mijn bovengebit, vermits ik dit zelf nog nooit eerder gezien had, wist ik het niet.

Wat heeft het te betekenen, de tandarts zei wel dat ik nog een paar keer terug moet voor gaatjes, maar niets over die verkleuring?
Heb geen verkleuring aan de buitenkant, dus zichtbare kant.

Graag antwoord aub, want ben hopeloos.

Groetjes
Krisje
Erreper

Rook je? Roken veroorzaakt nogal wat verkleuring op tanden (vooral op de achterkant), ook kan koffie en rode wijn de tanden flink verkleuren. De aanslag kan ook nog tandsteen zijn. Vraag de volgende keer of je tandarts of de mondhygienist het wil weghalen als het je stoort. Dit is eenvoudig op te lossen en je hoeft je er niet druk over te maken.
zo, 05/03/2009 - 18:41 Permalink
kristin

Ik hoop dat het tandaanslag is, zal het volgende keer vragen, ben zo bang van de tandarts, bang van het antwoord denk ik.

heb al op het internet opgezocht naar verkleuring, maar vond niet zoveel, hoop alleen dat het glazuur niet weg is.

Alle info is welkom. Ben ook zo'n angsthaas, en de tandarts is niet erg spraakzaam (spijtig, zeker als je zelf al een angsthaas bent).

Groetjes
zo, 05/03/2009 - 19:02 Permalink
Erreper

Als het alleen wat aanslag is hoeft je niet persé dat weg te laten halen door de tandarts... Maak anders een afspraakje bij de mondhygienist (zijn vaak hele aardige meiden :D ), die kan de aanslag er ws. wel voor je afhalen en dan heb je gelijk weer frisse tanden en een goede gebitsreiniging gekregen! :lol:
zo, 05/03/2009 - 19:16 Permalink
tammy01

Bij de mondhygienist kon ik heel mooi meekijken en schrok ook van de bruine vlekken aan de binnenkant van mijn kiezen. Het bleek dus tandsteen te zijn wat nu allemal weg is gehaald. Nu alles weer mooi wit.
do, 05/14/2009 - 21:54 Permalink