Welke raden jullie aan?
Ik dacht zelf aan Listerine Total Care of Meridol
Listerine omdat het aanbevolen word door het ivoren kruis en meridol omdat VV dat aanraadde :)
Ik dacht zelf aan Listerine Total Care of Meridol
Listerine omdat het aanbevolen word door het ivoren kruis en meridol omdat VV dat aanraadde :)
Re: Mondspoelmiddel
* Het bevat alcohol
* Het is zuur voor een spoelmiddel (bij erosie dus zeker niet aan te raden)
* Het kan zijn dat het wat aanslag geeft omdat er kleurstof in zit (als het goed is, geeft het geen aanslag als je maar 30 seconden spoelt)
Meridol bevat geen alcohol maar kan ook wat aanslag geven. Het is niet zuur en heeft een prettigere smaak. Of het echt werkt, kan ik niet heel stellig zeggen.
Halita werkt sterkt anti-bacterieel. Andere spoelmiddelen camoufleren enkel de mondgeur.
<a href="https://www.tandarts.nl/product/halita-mondwater-500-ml">Bekijk mondspoelmiddel Halita</a>
Ik wil gewoon het beste voor mijn tanden! Op het moment denk ik aan:
- Meridol
- Elmex mondspoeling antie caries
Hier een lijstje met mondspoelmiddelen gemaakt met prijs (drogisterij.net)
Welke kan ik van deze lijst schrappen? En welke zijn aan te bevelen?
Biotene is enkel voor als je een extreem droge mond hebt
De rest is om het even.
Moet ik dit serieus nemen?
Welk spoelmiddel gebruik jij zelf? En welke tandpasta? Bij deze wil ik een beroep doen op het argumentum ad verecundiam
Ik heb regelmatig aften en wondjes in mijn mond (door beugel) en het helpt goed bij het herstel hier van. Ik gebruik het niet maanden achter elkaar maar meestal als ik weer eens last heb koop ik een fles en maak deze meestal leeg en koop dan een nieuwe als ik weer last heb.
Ja, klopt. Kan ook andere kleur zijn. Ik zie het wel bij patienten, maar het valt niet echt op. Meestal zie je het bij de ondertanden aan de binnenkant. Als je niet langer dan 30 sec spoelt, dan heb je weinig kans op verkleuring.
Daarbij heeft Meridol net een nieuw spoelmiddel uitgebracht tegen onaangename mondgeur.
Op het flesje staat eendaags gebruiken. Ik gebruik het nu 2x omdat het mij een psychologisch goed gevoel geeft. 'Ik doe er alles aan om mijn gezond te houden'
Er zit geen alcohol in dus kan het echt kwaad als ik het sochtends en savonds gebruik?
2x per dag kan dus geen kwaad.
dat is mooi dan ga ik gewoon door met mijn nieuwe regime :smt001
Ik heb ook even een vraag.
Zelf gebruik ik nu zo'n 5 dagen de 'meridol Halitosis Mondspoeling' en een tongschaper. Ik heb het idee dat mijn slechte adem hierdoor nog een beetje erger wordt.
Kan dit kloppen? of verbeeld ik me dat gewoon? Ik gebruik het allebei s'ochtens en savonds 1 min spoelen en uiteraard 2 min electrpoetsen. Moet ik het product nog langer gebruiken dat het op den duur beter gaat worden of is er dan toch iets anders aan de hand?
Dit argument snap ik niet zo goed, alcohol wordt toch afgeraden om dat het een carcinogene stof is?
Nog wat geks...het blijkt nu dat bijna alle spoelmiddelen licht zuur zijn. Listerine spant de kroon met een pH van iets meer dan 3! Andere spoelmiddelen zitten rond de 5. Vanaf 5,8 gaat glazuur in oplossing. Dentaid heeft hier handig op ingespeeld en brengt nu een spoelmiddel met fluoride en xylitol op de markt met een pH van 6,1