Ik zit met een dilemma. Het glazuur van mijn tanden is slecht. Op mijn 2 voortanden zitten al 20 jaar facings.Deze zijn witter dan de rest van mijn tanden. De twee tanden aan weerskanten van mijn voortanden zijn met composiet behandeld, deze zijn geler dan mijn voortanden, op twee van die tanden zijn ook kleurverschillen te zien. Het is allemal niet heel ernstig. Over hat algemeen vinden mensen dat ik mooie tanden heb. Ik zelf erger me er al een paar jaar aan. Bij iedere lach ben ik me bewust van de kleurverschillen. De tandarts heeft me aangeraden dat als ik het echt mooi wil hebben 6 kronen moet laten zetten à €3000,00. Veel geld, maar als ik eraan denk dat ik de komende jaren een stralend witte lach heb, zou ik het er voor over hebben.
De tandarts geeft aan dat het voor mijn tanden niet nodig is, het is puur uit cosmetisch oogpunt. Ik had vorig jaar al een afspraak staan met de tandarts, maar die heb ik weer afgezegd. Nu staat er weer één. Ben er veel mee bezig of ik het nu zal doen of niet. Heeft iemand ervaring met dit (luxe) dilemma?
De tandarts geeft aan dat het voor mijn tanden niet nodig is, het is puur uit cosmetisch oogpunt. Ik had vorig jaar al een afspraak staan met de tandarts, maar die heb ik weer afgezegd. Nu staat er weer één. Ben er veel mee bezig of ik het nu zal doen of niet. Heeft iemand ervaring met dit (luxe) dilemma?
Re: Kronen of niet?