medisch adviseur

Author:
lisa37
Posted:
za, 05/09/2009 - 19:22
een aantal maanden terug heb ik al een paar berichtjes op dit forum geplaatst op dit forum . ik heb in kort uitgelegd n.l. 3 kronen met bruggen gehad ( 4 jaar ) en die zijn los gegaan en mijn eigen tanden die eronder zaten zijn erbij afgebroken .
nu heb ik dus een partiele plaatprothese met 5 elementen voor . binnenkort krijg ik nog 7 behandelingen om een frame prothese te gaan maken . ik heb dit geval bij de rechtsbijstand voorgelegd , het is een complexe situatie . nu zit ik te wachten op bericht van de medisch adviseur . de kronen en bruggen zijn toen geplaatst door een tandarts waar ik nu dus niet meer heen ga en durf , ik heb het idee dat het allemaal niet helemaal goed is gegaan toen en hij reageerde ook erg slecht op mijn angsten .Ik ben nu onder behandeling bij een tandheelkundig centrum die mij overigens heel goed helpen .
weet iemand wat hij in zo'n geval kan adviseren of wat er verder gaat gebeuren????
het duurt zo lang en ik wil een beetje weten wat er gaat gebeuren of wat er bij anderen in zo'n geval is gebeurd??
groetjes lisa
vV

elk geval is uniek, dus hoe het bij anderen gegaan is , is hier niet erg interessant. De medisch adviseur gaat in essentie de zaak beoordelen, verslag maken van de feiten, zodat op basis daarvan een beeld gevorm kan worden over wat er gebeurd is en wat er is misgegaan en waarom voorzover het mogelijk is die vraag te beantwoorden.

Bedenk bij dit soort (lange) procedures altijd heel goed dat er ook in NL nog een verschil is tussen gelijk hebben en het ook nog krijgen....
za, 05/09/2009 - 21:27 Permalink
lisa37

ik heb vandaag bericht gekregen en er is wel sprake van verwijtbaar tandheelkundig handlen . ik kom dus in aanmerking voor een gedeeltetlijke vergoeding .
nu dus weer op naar de volgende stap. en afwachten wat mijn oude tandarts hiervan zegt .
maar ik ben al wel blij met dit bericht , in ieder geval dat ik niet zit te zeuren is me al een hoop waard .
ik hou jullie op de hoogte....
vr, 05/29/2009 - 20:08 Permalink
Illuminus

ik heb vandaag bericht gekregen en er is wel sprake van verwijtbaar tandheelkundig handlen . ik kom dus in aanmerking voor een gedeeltetlijke vergoeding .
nu dus weer op naar de volgende stap. en afwachten wat mijn oude tandarts hiervan zegt .
maar ik ben al wel blij met dit bericht , in ieder geval dat ik niet zit te zeuren is me al een hoop waard .
ik hou jullie op de hoogte....

Dat vindt uw rechtsbijstandsverzekering......of u in aanmerking komt voor gedeeltelijke vergoeding is aan een klachtencommissie en/of (als de tandarts zich daar niet aan houdt) de rechter... u bent er nog niet....

Ik hoop voor u dat u krijgt waar u recht op heeft...maar het is niet zo makkelijk wilde ik alleen maar zeggen...

Met vriendelijke groet
vr, 05/29/2009 - 20:56 Permalink