Nog steeds pijn na wkb, kroon verwijderd en nu nieuwe opbouw

Author:
Heleentje
Posted:
za, 05/09/2009 - 14:45
Dag allemaal,

Vorig jaar augustus is er een kroon geplaatst op een kies in mijn onderkaak. Ik had toen al last van die kies. Na de behandeling erg veel zenuwpijn gehad en een wkb volgde. Hierna kon ik nog steeds niet kauwen op die kies, het slikken voelde vervelend en de kroon tikte, als ik iets kouds gedronken had. Ook het wassen van mijn gezicht voelde vervelend. Op den duur ging het niet meer en ik heb de ta, gevraagd de kroon te verwijderen, dit was eind oktober. Over het 'stompje' is een laagje gelegd en sinds deze week ging dat redelijk tot goed. Soms kon ik wel op 'kauwen', soms werd het gevoelig.
Afgelopen week heeft de ta, de kies opgebouwd met composiet. Tijdens de behandeling voelde ik het ópbouwen, een vervelend gevoel.
Nu raakt mijn tond deze opbouw telkens als ik slik of praat en dat is allesbehalve plezierig. Eigenljik kan ik niet pijnloos praten, ik probeer die kies niet te raken. En kauwen gaat ook niet.

Is het mogelijk dat de ta iets van deze opbouw afslijpt, aan de tondzijde? Is deze kies gebarsten, er is niet iets op de foto te zien?
Wat moet ik doen, eventueel laten trekken?

Wie heeft dit verhaal eerder gehoord?

H.
Heleentje

Dag Robinson.

Mijn kies was nog niet ontzenuwd, toen de kroon erop kwam. Dat is pas een week of drie later gebeurd, na heel veel pijn.
Kun je dat vierde kanaaltje op een foto zien?
Mijn tandarts heeft al een paar keer gezegd, dat hij de kies wil trekken. Ik weet niet wat verstandig is. Ik weet wel dat ik zo
niet normaal kan praten.

H.
zo, 05/10/2009 - 15:33 Permalink