pijn na vervanging vulling

Author:
dyk
Posted:
vr, 03/27/2009 - 22:38
Na wat zoeken op internet op dit forum terecht gekomen.
3 weken geleden bleek er bij controlle bij m'n tandarts een gaatje onder een oude (niet witte) vulling te zitten.
Aangezien dit 5 jaar geleden aan de andere kant ook het geval was en ik daar geen last van heb gehad maakte ik me geen zorgen.
Na de behandeling toen de verdoving was uitgewerkt voelde ik wel meer gevoeligheid met koud en warm maar maakte me daar niet al te druk om.
Echter na 2 weken kreeg ik pijn bij het kauwen met deze kies.
Afgelopen week ben ik terug gegaan naar mijn tandarts.
Die heeft zoals hij zei de vulling wat "ingekort" en een foto gemaakt die geen ontsteking te zien gaf.
Echter het "inkorten" heeft niets geholpen en ik kan nog steeds niet goed kauwen met deze kies.
Ik heb al gelezen dat dit vaker voorkomt omdat een zenuw door een behandeling geirriteerd kan raken.
Toch bevreemd deze hele gang van zaken mij, want nu zit ik na een behandeling met pijn die ik eerder niet had en wat vervelender is, ik lees over termijnen tussen de 2 weken en meerdere maanden dat dit kan voortduren.
Als ik dit achteraf had geweten had ik deze behandeling nooit gestart maar gewoon gewacht tot een wkb nodig had geweest (zover zou het toch wel komen volgens mijn tandarts als er geen behandeling was uitgevoerd), want de kans dat dit nu alsnog het geval zal zijn (is me al verteld) is redelijk aanwezig.

Maar misschien ben ik te somber en weet iemand nog raad.
MariekeG

Ik heb iets vergelijkbaars. Nieuwe (grote) vullingen in 2 onderkiezen en daarna vreselijke pijn. Op foto's is niets te zien en ik kan zelf moeilijk aangeven welke kies de pijn veroorzaakt. Uiteindelijk zijn de vullingen 2x bijgeslepen. Overigens werden daarbij ook de vullingen van de bovenkiezen bijgeslepen, wat ik nog al raar vind, want die waren immers prima voordat de onderkiezen opnieuw werden gevuld.
Inmiddels ben ik ruim een week verder en de pijn is een heel stuk minder. Ik slikte toen ik echt pijn had 3x daags een ibuprofen 400 mg en inmiddels alleen voor het slapen gaan als de zeurderige pijn weer opkomt een ibuprofen 200 mg. Het rare is dat ik overdag nauwelijks meer last heb.
do, 05/14/2009 - 12:08 Permalink