Ontsteking verstandskies

Author:
Sabrientjuh
Posted:
vr, 05/15/2009 - 09:04
Gisteren moest ik bij de tandarts komen om rechtsboven mijn gaatjes te laten vullen, waaronder ook mijn verstandskies.
Na een aantal verdovingen extra, voelde ik uiteindelijk niets meer en begon hij met boren....
Wat een stank kwam er ineens vrij zeg :o niet te geloven!!
Hij zei dat er onder mijn oude vulling allemaal zwart spul vandaan kwam en dus een grote bron van bacteriën was :smt019 .
Hij heeft meteen het gat gevuld met een watje en er een laagje overheen gezet. Dat laagje met het watje viel gelijk gisteren avond er al meteen uit en er kwam weer een mega stank vrij. Nu heb ik er dus een groot gat zitten! En ik zit met een hele gore smaak in m'n mond :(
Maar goed, hij raadde mij aan om binnen vier weken mijn verstandskies te laten trekken en moest daarvoor een afspraak bij hem maken.

Nu heb ik gehoord dat het bij een kaakchirurg goedkoper is en beter is om te laten trekken, is dat ook zo?
En wordt ie nu wel getrokken omdat er een mega gat in zit? Lijkt me eerder dat ze gaan snijden omdat ze er nu, doordat gat, moeilijker bij kunnen. Heeft iemand ervaring hiermee? En krijg je er een dikke wang van na de behandeling of moeite met eten??
En wordt het dan onder plaatselijke verdoving gedaan of onder algehele narcose? Ik heb namelijk angst voor algehele narcose :cry: !

Groetjes Sabrina
Groningen

Een verstandskies is vaak goed te trekken, ook als er een gaatje aan de bovenkant zit.
de napijn valt vaak mee, en de behandeling gebeurt onder lokale verdoving.

Een behandeling in het ziekenhuis wordt vergoedt door je verzekeraar, maar als de kies door de tandarts te trekken is, gebeurt dit gewoon bij je tandarts omdat een kaakchirurg hier over-gekwalificeerd voor is.
vr, 05/15/2009 - 17:25 Permalink