Betaald voor H30 , was volgens mij H10, wat nu?

Author:
Maddy3
Posted:
za, 05/16/2009 - 16:52
Hallo,

Ik ben bij een nieuwe tandarts geweest.Omdat de praktijk vrij nieuw is, was er plek de volgende dag al.
Ik heb bot afbraak.En dus zat er een hele losse kies.
Deze was er in nog geen minuut uit.
Echter ik heb betaald code H30, het lijkt mij code H10.
Er moeten nog veel meer kiezen uit , dus dat wordt een reuze rekening alles met code H30.
Code H30 lijkt mij onterecht.
Ook is er een spoedbehandeling in rekening gebracht.Hetgeen ik niet begrijp.
Op zich beviel de tandarts prima, erg lief en begrijpend.
Was het onjuist of juist en wat moet ik doen?

Alvast dank, groetjes Maddy
Maddy3

Bedankt voor uw snelle reactie!

Ik was daar nog geen patient.
Ik ben de week daarvoor naar een andere gegaan, (mijn tandarts is met pensioen)
deze heeft een Orthopantomogram gemaakt. Hij zei dat er meteen 4 kiezen uit moesten.
Hij heeft NIET in mijn mond gekeken, alleen de foto bekeken.En zei dat het zeker E20000 a E30000 zou gaan kosten.
En dat hij een behandelplan wilde gaan opstellen,dit behandelplan zou veel geld kosten zei hij.
Ik vroeg waarom, hij vertelde mij dat hij geen loodgieter was en dat zijn hersens geld kosten.
Allemaal prima, maar het kwam mij daar zo vreselijk over , niet alleen hij , maar ook de rest dat ik besloten heb om in deze praktijk geen patient te worden.
Daarop heb ik de tandarts gebeld die plenty tijd had.
Foto meegenomen, is bekeken, zij vertelde dat er 6 kiezen uit moeten spoedig.
Ze heeft verder niets verteld over hoe of wat, ze vond het beter als ik af ging wachten hoe ik haar behandeling had gevonden en of ik daar dan patient wil worden.
Ze heeft mij verdoofd met een verdoving zonder adrenaline,( ik ben schildklierpatient).
Gevraagd en gevoeld of de verdoving goed werkte.Doekje op mijn hoofd gelegd, lippen ingesmeerd.Heel lief allemaal.Gewacht tot verdoving werkte en weg was de kies.Gaasje mee om na een kwartier te verversen.
Meer kan ik niet vertellen,er is een kopietje gemaakt van mijn rijbewijs en verzekeringspas.

Hoe nu verder met mijn gebit is nog onduidelijk, dat zal nog besproken moeten worden.

Het totaal bedrag was bij haar E90,20
C13 ,C86 ,H30

Maar als ik mij niet aan de codes kan vasthouden, slaat de schrik mij helemaal om het hart,
waarschijnlijk zal ik moeten kiezen voor mijn gebit er uit.
Ik heb geen geld voor ingewikkelde behandelingen.
In het ergste geval kan ik het trekken van mijn gebit ternauwernood bekostigen.
Ik heb een aanvullende tandartsverzekering.
Die dekt tot E450,-
za, 05/16/2009 - 17:34 Permalink
vV

de c13 mag niet samen met een verrichting, die c86 hangt af van dag en tijdstip, en of het een niet reguliere afspraak was (zie ook omschrijving bij de tarieven, elders op dit forum). Als zij normaal op die tijden werkt kan het dus niet. Als er apart doorgewerkt is na 18.00u omdat er een pijnklacht speelde weer wel, maar dan had zij die toeslag wel vooraf even kunnen/moeten melden, wel zo netjes. Gezien de aandacht die eraan besteed is laat ik die H30 nog maar even in het midden, maar die C13 kan in ieder geval niet, en die C86 lijkt dubieus..

Een dergelijke behandeling met afspraak die alleen daarvoor gepland is, is naar mijn mening gewoon een H10. En ja daar wordt verlies op geleden, maar dat is het mij altijd wel waard in relatie tot een langeduur relatie met de patient. Dat krijg je dubbel en dwars terug op de lange termijn. Nu is er een zeer groot risico dat er geen lange termijn is. ik zou zeggen: overleg eens, laat het uitlegeen, dan merkt u vanzelf of het ""foutjes"" waren, of gewoon regel is. En dan heeft u geen geluk bij de tandartskeuze helaas...

Het is een nieuwe praktijk, en misschien een jonge ""onervaren"" tandarts mbt afhandeling declaraties, dan kan ik mij voorstellen dat ze het allemnaal niet zo weet. Of elders in loondienst geweest en een slechte leermeester gehad op dit punt?
za, 05/16/2009 - 19:21 Permalink
Maddy3

Zeer bedankt voor de uitleg.
Ik heb op dinsdag gebeld, gezegd dat er al een foto was gemaakt en dat de kies er uit moest.
Ik mocht meteen woensdag om 14.30 komen, een dag na mijn telefoontje.
Dus dit lijkt mij een gewone afspraak , op een normaal tijdstip.

Ze werken daar met 3 tandartsen in de praktijk, ik begin te geloven dat deze tarieven standaard zijn daar.De balie assistente heeft het er niet over gehad met haar en draaide deze rekening uit.

Zij hebben daar extra veel tijd, omdat het vrij nieuw is en ook omdat ze alle dagen van de week zijn geopend en elke avond tot 22.00 uur.Behalve de late avonden niet in het weekend.
Ik zou denken dat als zij gewoon geopend zijn op die tijden en je maakt een afspraak voor bijv.zondag, dat er dan ook normale tarieven moeten worden berekend??

De andere tandarts die de foto heeft gemaakt heeft ook een C13 berekend.Ik neem aan dat een foto geen verrichting is.

Als de C13 niet is toegestaan met een verrichting samen, zal ik het ook niet van de verzekering terugkrijgen.
Ik heb beide rekeningen al ingediend bij de verzekering.
Wat had zij ipv C13 wel kunnen berekenen?

Ik zal maandag wel bellen naar haar.
Het houdt wel weer in dat ik op zoek moet naar tandarts nummer 3.
Ik hou niet van zoiets bij de eerste behandeling, terwijl er in mijn mond nog zoveel moet gaan gebeuren.
Ik zal een oproep doen op dit forum voor een goede tandarts in mijn omgeving.
zo, 05/17/2009 - 10:47 Permalink
vV

om 14.30? dan kan die c86 niet. Beide c codes moeten dus geschrapt, zou ze dus ook niet betalen.
Dat zij tot 22.00 werken is erg klantvriendelijk, alleen dan mogen ze die c86 dus ook niet berekenen.

Dat zij net begionnen zijn en dus blijkbaart gaten in de agenda hebben kunnen ze niet op hun nieuwe patienten gaan verhalen met omzetstijgende foute declaraties. Dat is gewoon hun bedrijfsrisico... Waar ze snel iets aan kunnen doen door op een fatsoenlijke wijze te declareren. Nu blijven ze met een verloop zitten, en dus lege stoelen, want dit is niet goed voor hun naam... waarom begrijpen zij dat nu zelf niet... Benieuwd wat er gebeurt wanneer de tarieven vrij gegeven worden....Gaan ze dan 100-150 rekenen voor een simpele extractie?

Overigens: een c13 mag samen met een foto. Als er iets gedaan wordt anders dan : voorschrijven medicatie , schrijven verwijzing e.d. , maar bv een endo gestart, een kies getrokken of een vulling gelegd moet de c13 vervallen. overigens is deze regelgeving, nogmaals, terug te vinden in de toelichting bij de tandartstarieven elders op dit forum.
zo, 05/17/2009 - 11:18 Permalink
Maddy3

Helaas moest ik meteen afrekenen.
Ik vrees dus dat het bij die rekening blijft.

Het ligt absoluut aan mij, maar ik kan de toelichting bij de tandartstarieven op dit forum niet vinden.

Heb ik nu ook een probleem ??
Omdat mijn met pensioengaande tandarts mijn dossier nog heeft, dus ik sta daar nog ingeschreven.
Echter hij werkt nog maar 2 dagen per week en is meestal op vakantie.
Ik heb hem 23 jaar gehad, maar kan daar niet blijven.
Heeft ook mijn paradontites veel te laat ontdekt.
Heb er daarna zelf niets meer aan kunnen doen, omdat ik zo ziek werd dat ik een jaar te bed lag en het daarna nog niet aankon.Te slecht er aan toe.Ben nog lang niet beter, maar ik kan nu meer en het moet nu echt wel.

Ik naar een andere op zoek ben gegaan ,die van de foto , en deze totaal niet beviel.
Ik weer door een ander ben geholpen met het trekken van de kies.
En nu waarschijnlijk weer naar een andere tandarts zal moeten?

Het blijkt nu dat ik wel moet "shoppen" om een goede betrouwbare tandarts te vinden.
Maar mag dit wel?
zo, 05/17/2009 - 11:42 Permalink
vV

blokje links boven in scherm, tarieven/verzekeringen. ZOu dus schriftelijk terugstorting vragen van het ten onrechte in rekening gebrachte. Geen reactie wordt het een sommatie. (en dan ook vragen naar de klachtencommissie waar de praktijk bij aangesloten is..)

dossier schriftelijk opvragen bij oude tandarts. (zou ik in dit geval aangetekend doen, hij zal wel op antwoordapparaat aangeven wanneer ie er weer is?). Heeft hij geen opvolger? gaat de deur gewoon dicht? hoort hij ervoor te zorgen dat de dossiers bij de patient zelf terecht komen, of voor een goede communicatie als men het op wil vragen. dus in ieder geval per post bereikbaar en ook reactie geven.

Tandartskeuze is vrij, ik zou eens rondvragen bij familie/vrienden , want zoals je het nu doet ben je nog wel even bezig.. De echt goede zitten meestal ook (behoorlijk) vol. dus zal dat wellicht via een ""achterdeurtje "" zijnde bekenden moeten.. Werkt soms wel.
zo, 05/17/2009 - 12:00 Permalink
Maddy3

Weer bedankt voor de snelle reactie.

De oude tandarts sluit zijn praktijk.
Als hij weer terug is zal het dossier opvragen denk ik geen probleem zijn.

Mijn familie hadden ook deze tandarts en zijn nu allemaal zoekende.
Vrienden heb ik eigenlijk allemaal buiten de regio en 2 in de regio lopen bij de Acta.
Dus het wordt een lastig verhaal.

Ik zal de rekening van de tandarts aanvechten.
Jammer, haar manier van behandelen stond mij zeer aan.
zo, 05/17/2009 - 12:16 Permalink
vV

nu ja, zou niet gelijk gaan aanvechten, meer eerst uitleg vragen waarom diverse codes in rekening gebracht zijn die niet kloppen. Misschien is het gewoon verkeerd overgekomen en heeft de assistente maar wat codes bij elkaar gezocht die haar wel wat leken zonder overleg met de tandarts (zo komt dit wel bij mij over overigens..). Dus vraag gewoon eerst uitleg aan de assistente, komt dat niet goed ook de tandarts zelf te spreken hierover. Die tijd is zij verschuldigd. En blokt de assistente dat af dan schriftelijk inderdaad.
zo, 05/17/2009 - 13:15 Permalink
Maddy3

Aanvechten klinkt inderdaad wat heftig, niet over nagedacht toen ik het schreef.

Ik heb net een uiterst vriendelijk mailtje gestuurd.
Dat ik zo fijn geholpen ben en er graag patient zou worden, dat ik met mijn gebit nog een lange weg te gaan heb .En dat ik er vanuit ga dat deze codes/bedragen per ongeluk op mijn rekening zijn verschenen.
Dat ik de H30 ivm de tijd en de behandeling de H30 laat.
Dat ik er op vertrouw dat het allemaa in orde komt en mijn rekeningnummer opgegeven.
Ben benieuwd.
zo, 05/17/2009 - 13:31 Permalink
Maddy3

De reactie was erg naar.
Vervolgens heb ik gebeld en met de tandarts gesproken.
Kan mij nu niet meer voorstellen dat zij zo vriendelijk was, haar reactie was buitengewoon onaangenaam.
Ik hoefde ook niet meer terug te komen.
En ik maar proberen uit te leggen waarom die codes niet mochten worden berekend.
Maar ze doen het altijd zo ,zei ze en ze hield zich keurig aan het UPTboek.
Ze wilde niet vertellen bij welke klachtencommissie ze is aangesloten.
Ik heb inmiddels mijn verzekering gebeld, deze verwees mij naar TIP.
TIP vertelde mij dat het inderdaad niet mocht en dat als er geen medewerking was ik moet schrijven naar het NMT met de klacht.
De praktijk blijkt daarbij te zijn aangesloten.
Wat een gezeur.Zit ik absoluut niet op te wachten.

Ik had geen napijn en geen zwelling (misschien dankzij de Arnica D6)het is nu 5 dagen terug en ik heb nu ineens wel napijn.
Mag toch hopen dat dit goed gaat.
ma, 05/18/2009 - 12:44 Permalink
vV

beetje napijn kan ook na paar dagen komen. hoe ziet de wond eruit.

Dat zij dat altijd zo doen is natuurlijk geen rechtvaardiging . Een seriemoordenaar doet het ook altijd ""zo""....

Zou die klachtenbrief wel schrijven, al is het alleen maar dat de tijd die ze er dan mee kwijt zijn ze meer kost dan gewoon netjes berekenen...

(en wijs ze even op dit topic?)
ma, 05/18/2009 - 13:10 Permalink
BJN

Maar de andere kan is dat de wet (lees: COTG/NZa codes) vaak benauwend zijn voor goede en efficiente uitoefening van de tandheelkunde. Dat het niet mag is een doordoender voor tandartsen die alle regels volgen, onafhankelijk of het reeel is of niet. Die rijden natuurlijk ook nooit te hard. Ik wel hoor!

Zo mag je dus blijkbaar niet een consult doen, en daarna besluiten dat de behandeling meteen volgt. De patient moet dan de volgende dag terugkomen (volgens het codeboekje). On-logisch en sturen op codes krijg je dan. Dat wil niemand toch. Alles gericht op kostenreductie voor de verzekeringen bedacht? Maar nooit wordt gedacht aan efficientie voor de patient... Die wil ook liever een onderzoekje en plan, en dan de behandeling op een dag. Hopelijk over in 2010-11 als we vrije tarieven krijgen?
ma, 05/18/2009 - 17:13 Permalink
vV

zo komt het wel eens voor dat een consult voor onderzoek klacht en de daadwerkelijke behandeling vanwege logistiek (bv toeval wegens een uitgevallen afspraak) op dezelfde dag vallen , maar wel in verschillende afspraken. Alleen vanwege de datum kan en mag die c13 dan niet. ik mag aannemen dat dit verhaal met vrije tarieven inderdaa een stuk makkelijker wordt. In de tussentijd moeten we het ermee doen. Genoeg andere zaken die wel goed winstgevend zijn, dus doe die paar die het niet zijn dan gewoon voor wat ervoor staat. Mijn geruststelling is dat praktijken die zich nu op deze wijze profileren niet alleen straks maar duidelijk nu al (weer een patient minder terwijl zij maar 1x geweest is.. knap hoor!) tegen een muur aan gaann lopen. Die prijzen zichzelf uit de markt. En dan blijkt nu wel een stukje marktwerking daadwerkelijk wel aanwezig. Je best doen en de behandeling goed laten verlopen is niet genoeg. Het vervolg nl wijze van declareren word je ook op afgerekend ( :wink: ). En met vrije(re) tariefstelling moet je het dus allemaal wel open en bloot publiceren, nu kan je iemand aan de balie ermee verrassen (ook niet netjes trouwens vind ik , patient nog onder de indruk van het tekken en dan zo de nota opstellen..)

En ook ik rijd regelmatig (te) hard hoor, zonder stinger oid overigens (alleen watjes hebben zo`n apparaat.. :smt003 )...Maar dat vind ik toch nog iets anders dan dit. (ik rijd niet te hard in 30km zones trouwens..)
ma, 05/18/2009 - 19:26 Permalink
Maddy3

By the way, ik had geen afspraak voor een consult.
Ik heb meteen een afspraak gemaakt voor het trekken van de kies.Duidelijk bij gezegd.
Zoals ik beschreef was ik een week eerder bij een tandarts geweest , die de diagnose had gesteld en een X21 had gemaakt.
Maar deze praktijk bezorgde mij en mijn man de kriebels.
Dus die andere praktijk gebeld voor een extractie en kon volgende dag komen.
X21 meegebracht.
Naar de rest van mijn gebit is niet gekeken.
En het is waar , het zou nu een verliesgevende behandeling zijn, maar er moet nog zoveel gebeuren, uiteindelijk valt hun verlies wel weer mee.Daarbij hadden ze niets te doen.Na mij kwam niemand.
Ook mijn man die mee was zag het in eerste instantie daar zitten.
Aangezien de rest van de familie allemaal bij ""onze" gepensioneerde tandarts zit/zaten en zoekende zijn, had het meer clienten kunnen opleveren.
Nu gaat deze praktijk door de familie als zijnde de golddigger.
Je gaat zeker niet terug als je weet dat er nog zoveel moet gebeuren, extracties, implantaten, botopbouw enz.Dan heb je het idee dat je straks 3x zoveel kwijt bent als had gehoeven en het is al niet te betalen..
Maar dat nu de tandartsprijzen vaststaan is een feit en ik ben bereid de H30 de H30 te laten terwijl de kies er in 1 minuut uit was.Dit heb ik ook geschreven.
Coulance naar beide kanten.

Mijn opschrift van het forum bericht blijkt onjuist te zijn, het gaat uiteindelijk om de C13 en C86.

En inderdaad, daar sta je dan met je kaken op elkaar geklemt met een gaasje.Te wankelen op de benen.Ik ben al 2,5 jaar ernstig ziek.Dan denk je wat een bedrag voor het trekken van een kies.
later bleek ook dat dit onterecht was.
En ja, als je te hard rijdt, loop je zeker het risico op een bekeuring.Zij lopen nu het risico van een klacht,ze hebben te hard gereden.
Zoasl ze zeggen doen ze dit altijd zo, ik denk dat de meeste mensen het zo maar laten , of niet gaan informeren.Daar wordt blijkbaar gebruik van gemaakt.

Ik vrees ook voor het vrijlaten der prijzen, dan heb je een goede tandarts en dan springt ie ineens prijstechnisch uit de band.Moet je weer gaan shoppen ivm met een betaalbare prijs.Zou theoretisch kunnen.

Het ANT, weet niet wat het is, maar google ik wel.

Weeral bedankt voor de tip.
di, 05/19/2009 - 00:13 Permalink
BJN

Langzamerhand vertel je het volledige verhaal duidelijker.
Als een andere tandarts heeft gekeken zegt dat niets. De nieuwe is zelf verantwoordelijk voor de nieuwe diagnose en plan (hoewel in jouw geval erg weinig werk in eerste instantie). Tevens wordt je ingeschreven voor dat geld. Dan de extractie: voor een extractie is het basisbedrag erg weinig, een gecompliceerde extractie weer wat veel.... Ertussenin? Maar dan is inderdaad de c86 niet te verantwoorden!
Het verschil komt dan in de richting wat jij als redelijk dacht.

Het kan best zo zijn dat de betreffende tandarts geregeld patienten op een urgent moment binnen krijgt met uitzichtloze behandelingen -> extractie. Juist omdat je oude tandarts in de buurt zit en het niet zo nauw neemt met botafbraak, gaatjes ets, en wacht tot het echt mis is?

Succes met het zoeken van een volgende tandarts dan. En begin daar nu mee, en niet als er weer haast bij is.
di, 05/19/2009 - 06:20 Permalink
Maddy3

Beste BJN,

Ik wil toch even reageren.
De tandarts wilde niet dat ik daar ingeschreven werd, omdat ik eerst moest nadenken of ik bij haar patient wilde worden.Zoals ik eerder schreef.

Mijn oude tandarts heeft heeft de botafbraak niet tijdig ontdekt, danwel onderschat.Volgens hem was het te redden.
Hierbij moet ik opmerken dat wegens mijn ernstig ziek zijn, waarvan een jaar op bed en volgens de heren doktoren net genoeg energie om te overleven ,ik niet kon bezig zijn met mijn gebit.
Bij mijn oude tandarts ben ik 23jaar tot volle teveredenheid patient geweest.
Gaatjes heb ik in 9 jaar niet gehad en nu nog niet.
Tandsteen ook nog nooit.
De oude tandarts zit dan ook niet in de buurt van de tandarts waar het nu over gaat, ze zitten niet eens in dezelfde stad.

Lichamelijk trouwens kan ik het nog niet aan, ik heb na deze extractie een mega terugslag.

De hier besproken tandartsenpraktijk maakt reklame op marktplaats heb ik nu ontdekt.
Geen goed teken lijkt mij.
Ze hebben waarschijnlijk zoveel tijd omdat ze elke dag vd week van ''s ochtends vroeg tot ''s avonds laat openzijn.
Ik was dan ook geen spoed, de kies irriteerde mij en ik kon meteen komen.
De andere tandarts wilde over 3 weken een afspraak maken voor extractie en liefst 4 tegelijk zonder behandelplan, leek mij geen goed idee.

Tandtechnisch gezien heb ik misschien wat laat naar een tandarts gezocht , maar voor mijn lichaam te vroeg.

Ik heb inmiddels een afspraak staan bij een andere kliniek, waar ik dus ook niets van weet.
Wel werd mij verteld dat ik een consult kreeg,dat ze mijn foto zouden bekijken en dat ze een behandelplan A en een plan B gaan maken.
Welke prijs dat max.ging kosten en bij de eerste keer meteen afrekenen.
Zo hoort het volgens mij.
Hoe ze verder zijn weet ik nog niet.

En ik weet al helemaal niet hoe dat allemaal moet in combi met mijn gezondheid, maar we zien wel.
di, 05/19/2009 - 10:53 Permalink
BJN

Dank voor je reactie. Ik denk dat je gelijk hebt om naar een ander te gaan!
Wel werd mij verteld dat ik een consult kreeg,dat ze mijn foto zouden bekijken en dat ze een behandelplan A en een plan B gaan maken.
Welke prijs dat max.ging kosten en bij de eerste keer meteen afrekenen.
Zo hoort het volgens mij.

Klinkt veel beter! Succes daar. Het blijft moeilijk naar een nieuwe tandarts te gaan. Maar je beschrijving klinkt als een duidelijk betere praktijk.
di, 05/19/2009 - 17:38 Permalink
Chris888

Zo mag je dus blijkbaar niet een consult doen, en daarna besluiten dat de behandeling meteen volgt. De patient moet dan de volgende dag terugkomen (volgens het codeboekje). On-logisch en sturen op codes krijg je dan. Dat wil niemand toch. Alles gericht op kostenreductie voor de verzekeringen bedacht? Maar nooit wordt gedacht aan efficientie voor de patient...


Als mij als patient niet wordt verteld dat je meer declareert dan wettelijk mag, en ik kom daar toch achter, dan word ik achterdochtig. En dan word ik niet alleen bang voor m'n portemonnee, maar ook voor de behandelaar. Want die kan in een paar seconden van een V12 een V13 maken...

Ben je dan lekker bezig? (dat je patient achterdochtig/onzeker maakt bedoel ik)
di, 05/19/2009 - 19:08 Permalink
vV

nu ja, even over die specifieke praktijk. Als ie op marktplaats adverteert... hebben ze een heel groot probleem, en deugde het ondernemingsplan van geen kanten. Dikke kansen dat er een paar mensen en bedrijven mega een erg zwart financieel gat in duiken. niet alleen een erg domme locatie (erg dure A1 locatie..nergens voor nodig als je je goed profileert, dan heb je het niet nodig namelijk om daarmee te schermen...daarnaast erg dom want je hebt mega vaste lasten die uiteraard terugverdiend moeten worden..)

En gelijk groot gaan, alles netjes en mooi (wellicht TE) ingericht, in plaats van 1 of 2 kamers inrichten , eerst agenda vullen en dan later de rest inrichten op het moment dat je het nodig gaat hebben..

Erg stom allemaal. Nog vreemder is dat zij daar waarschijnlijk nog financiering voor gekregen hebben ook.. the sky is the limit?? denk dat ze toch eerder stranden zo.. en daar heb ik dan ook geen medelijden mee, alleen erg jammer voor wel goedwillende en bedoelende startende tandartsen, die krijgen met weer een praktijk failliet moeilijker een financiering ook al hebben ze wel een echt goed plan...
di, 05/19/2009 - 19:48 Permalink
Maddy3

vV

Het gaat inderdaad niet werken zo met die praktijk.
Ik had meteen al zoiets van ,wie gaat er nu op die locatie zitten?
De eigenaar van het geheel,wil geen enkele reactie geven op mijn klacht betreffende de declaratie.
Brief MNT inmiddels de deur uit.Principe verhaal, ik kan er niet goed tegen als er zo gereageerd wordt.
ANT nog niet, als zij daar niet bij aangesloten zijn heeft het dan wel zin?

Hoe is het mogelijk , nu moet je eigenlijk eerst op marktplaats kijken als je een nieuwe tandarts zoekt.
Die neem je dan niet.

Anyway het is dus nu wel duidelijk in welke regio ik een tandarts zoek, met een ruime marge van 20/25 km erom heen.
Ik kom zelf niet uit deze stad.

Ik hoop zo dat die van as maandag wat is, maar ja...........
Na 2 van die ""vreemde"" praktijken ben ik wat ontmoedigd.
wo, 05/20/2009 - 09:21 Permalink
Maddy3

Het vervolg.
De praktijk waar ik een afspraak had gemaakt en waar ze vertelde over behandelplan met keuzes en van te voren de prijs.Waar ik van dacht ,klinkt goed.
Ik denk dat ik gillend gek word.
Zijn er zoveel slechte,danwel eigenaardige tandartsen of tref ik dat?
Bij binnenkomst ging ik naar het toilet, daar was het zo vies en ruikbaar dat ik dacht als met de rest ook zo hygienisch wordt omgegaan.......dan hoef ik niet.
Naar de balie, de balie-assistente zat de hele tijd koekjes te eten en na mijn consult nog steeds.Nogal vreemd.
Binnen,deed zeer ouderwets aan.
Computersysteem was uitgevallen en konden de foto niet bekijken.
De tandarts keek in mijn mond en vertelde wat ik allang wist dat er nog enkele kiezen uitmoesten.
Ze dacht dat het wel op te lossen was met plaatjes.............
Maar door het bekijken van de foto en de stories vd andere tandartsen weet ik dat het veel ernstiger is, met mijn bot afbraak.
Zonder foto te hebben bekeken wilde de tandarts er weer meteen 1 trekken.
Leek mij geen goed plan.
De foto is dus niet bekeken en een behandelplan dus niet gemaakt.
De tandarts wilde een afspraak maken voor het trekken van de volgende kies en bij de balie werd er verteld dat ik rekening moest houden met E150,- de volgende keer .Ik was met stomheid geslagen, voor het trekken van een kies?
Maar zo werd er verteld, konden er evt.misschien die dag meer kiezen uit.............
Dus hadden ze maar een hele tijd gereserveerd, dit was echter geheel de bedoeling niet.Ik heb nog steeds geen behandelplan.
De rekening die al klaar lag voor het simpele consult met info die ikzelf kan bedenken, ik kan voelen hoeveel kiezen er los zitten en bovendien is mij dat al verteld.
En dus geen foto bekeken en geen behandelplan, rekening consult E92,-
Ik had het nu zo gehad, een consult meer niet.
Dus ik vroeg waar dat bedrag vandaan kwam,dat was dus voor de foto en het behandelplan en het consult.Ik zei dat ik het bekijken vd foto en het behandelplan pas ging betalen als ik het was gebeurd. Dit was geen juist bedrag voor een simpel consult.
Kortom ik vertouw het voor geen meter en het is er niet schoon.
De tandarts vond dat er niet over elke euro gediscussieerd kan worden.Ach waar hebben we het over E92,- +E150 voor weer 1 kies armer.
Behandelplan zat daar niet bij in.
Ik moest maar een andere tandarts nemen.
Ben ook daar dus niet ingeschreven.
Mijn idee.
Ben dus weer vertrokken gelukkig dit keer niet betaald.
Ben nu iets wijzer.Maar uiterst teleurgesteld.
De hamvraag, waar haal ik een goede tandarts vandaan?
di, 05/26/2009 - 10:25 Permalink