hoop ellende en voel me een zombie

Author:
Denise1974
Posted:
wo, 05/13/2009 - 07:10
Na een hoop ellende had ik eindelijk een tandarts gevonden die me serieus nam mbt mijn angst voor artsen/tandartsen.
Ik zou vorig jaar een 2e wkb behandeling krijgen bij deze tandarts, maar omdat ik naar de andere kant van Nederland moest voor traumaverwerking

link

had ik met hem afgesproken om toch maar daar tijdelijk een andere tandarts te zoeken.
En had ik dat maar nooit gedaan.
Het was een hele onvriendelijke en in mijn ogen niet zo' n professionele tandarts.
wkb wilde hij niet aan beginnen want het viel allemaal wel mee, (hij had niet eens foto' s gemaakt) en tja ik schreeuwde niet van de pijn......
Ik moest maar afwachten en maar niet kauwen met die kies (wat ik al niet kon)
En toch gaf ik hem het voordeel van de twijfel, omdat ik ook weet dat je soms door angst niet realistisch denkt en je een oordeel kunt vellen over mensen die niet helemaal klopt.
Na een paar maanden begon ik weer bobbels te krijgen bij die kies en ben ik toch maar weer terug gegaan.
Hij verweet mij dat ik te lang gewacht had, dat hij hem er uit moest halen want meer kon hij niet meer aan die kies doen.
Maar zei hij nog dat was zo gebeurd, waarop ik zei dat er helemaal niet getrokken mocht worden en er ook niets getrokken werd.
Dat als er iets verwijderd zou worden dit in overleg zou zijn met mijn vaste tandarts
Daarbij heb ik een bloedstollingsafwijking en het trekken van tanden en kiezen moet bij mij in het ziekenhuis gebeuren en dat kan niet zonder dat er eerst medicatie toegediend is.
Deze tandarts was hier van op de hoogte maar hij vond het aanstellerij.
Ik ben zonder nog verder in discussie te gaan weg gegaan, mijn angst was inmiddels zo hoog dat ik niet eens meer mijn eigen tandarts durfde te bellen, ik heb nog overwogen om hier te komen maar ook dat lukte me niet meer.
Ik ben nu weer sinds 2 weken thuis, en ik heb nu 2 ontstoken kiezen.
Mijn boosheid en koppigheid wonnen het van mijn angst en ik heb de moed gevonden een afspraak te maken, ik moest voor controle en ben gegaan, onderweg ben ik behoorlijk in paniek geraakt maar toch heb ik het door gezet en toen bleek mijn tandarts weg uit de praktijk te zijn.
De assistente wist me gelukkig gerust te stellen, ik kon mijn verhaal kwijt bij de nieuwe tandarts, hij heeft gekeken en meteen foto' s gemaakt en ik mocht mee kijken :)
Ik zei nog dat het niet echt dringend was want ik heb geen echte kiespijn, ik heb last van die bobbels maar ik heb er niet eens pijnstillers voor nodig, hij dacht er anders over, 1 kies daar gaan ze donderdag mee starten, met die andere
wachten ze nog even, want ze kunnen ze niet alle 2 tegelijk doen.
Van trekken is voorlopig geen sprake, pas als het echt niet meer kan gaan ze eruit.
Mijn wantrouwen is nog niet weg en dat zal wel even duren, de nieuwe tandarts doet wel zijn best, neemt me serieus en is erg rustig en aardig, vind het best vervelend voor hem.
Ik heb nu ook antibiotica gekregen, is dat ok denken jullie?
Voel me er eigenlijk juist beroerder door, moe, ellendig, beetje zombie achtig.
sorry voor mijn lange verhaal maar moest even mijn verhaal kwijt.
Denise1974

IK ben vandaag geweest, niet geslapen vannacht maar goed, ik heb het weer doorstaan.
IK snap er alleen weinig meer van, ik heb de behandeling echt wel gevoeld, mijn hele onderlip, wang en een gedeelte van mijn tong waren verdoofd alleen die rot kies niet, ontsteking was te heftig ofzoiets.
Vorige keer had ik veel meer kiespijn en werkte de verdoving uitstekend
Je zou dan denken dat ik doodsbang moet zijn geweest maar juist niet, op het moment dat ik pijn kreeg was ineens mijn angst weg,
Eigenlijk ging het dus best goed.
Heb nog wel even gevraagd of ze zeker wisten of er na de vorige wkb geen zenuwen meer in zaten maar die waren echt weg, is puur de wortel die ontstoken is.
26e moet ik weer terug voor het vervolg en dan is de andere kies daarna aan de beurt.
Napijn heb ik tot nu toe ook helemaal niet, antibiotica slaat trouwens wel aan het abces aan de andere kant is bijna weg, ik weet dat het een tijdelijke oplossing is maar ben er wel blij mee voor nu.
do, 05/14/2009 - 18:18 Permalink
Denise1974

Hoi Remcoh,
Ja ach het viel achteraf gezien wel mee met die pijn, en hij had toch echt goed verdoofd volgens mij.
Maar toch laat ik niks doen zonder verdoving, durf ik echt niet :D
Misschien is het het idee,ik snap mezelf ook niet echt.
Links onder zijn ze vorige week een wkb gestart en nu kan ik weer kauwen, heb geen pijn meer en het abces is ook merendeel van de tijd weg, af en toe is ie er ineens weer, andere kant doet ook geen pijn meer, dus ik heb toch wat meer hoop dat het nu gaat lukken.
Eerlijk gezegd wil ik toch wel graag mijn eigen kiezen houden.
Dinsdag ga ik voor het vervolg

vr, 05/22/2009 - 08:52 Permalink
Denise1974

Hoi Pet,
Bedankt voor je interesse,
Het ging wel goed vandaag, Ik had toch weer last gekregen van die kies, maar ontsteking was iets minder dan vorige keer.
Ze hebben er nu weer medicijnen in gedaan.
Ik merk dat het beter gaat ook met mijn angst, ik was weer rustiger dan de vorige keer.
Verdoving werkte ook goed, heb niks gevoeld dus dat was wel fijn.
Napijn heb ik eigenlijk ook niet.
Over 2 weken mag ik weer terug :)
di, 05/26/2009 - 19:32 Permalink
Denise1974

Ik zal weer even een update geven.
Gister ben ik sinds lange tijd zonder oxazepam naar de tandarts gegaan, en dat ging goed.
Mijn vertrouwen begint weer een beetje terug te komen, ik ben rustiger.
Ik ben nogal bang om met een "vreemde" man in 1 ruimte te zijn, ik heb dit verteld.
Ze vonden me niet raar of gek, de assistente blijft er nu bij ( soms liep ze weg en dan werd ik heel bang)
Ik mocht meekijken naar de foto's en hij legde alles uit, dat vond ik heel fijn.
We hebben zelfs even grapjes kunnen maken :)
Op de foto's was te zien dat de ontsteking een stuk minder was, maar toch vrees ik dat hij er uiteindelijk uit moet.
Vorige week had ik echt hele erge kiespijn, ik snap dat niet zo goed, juist omdat die ontsteking veel minder is nu.
Ik ben heel bang dat als mijn kies eruit moet er geen oplossing voor mij is, omdat het misschien niet gezien wordt als iets wat echt noodzakelijk is en niemand me dan verder wil/durft of kan helpen.
Nu als ik die kies voel word ik steeds herinnert aan bepaalde dingen, straks zit er een gat die nooit meer opgevuld kan worden en wat dan....
Ik zit misschien gewoon te zeuren, dit is ook geen psychologie forum.
Mijn angst voor de tandarts is aan het verminderen en dat is al heel veel winst.
do, 06/25/2009 - 01:33 Permalink
Denise1974

Hoi Pet,

wanneer ga jij bellen? ;)
Je zeurt niet je bent heel erg bang dat is iets totaal anders.
Ik wil zo graag dat iedereen een beetje een geduldige tandarts krijgt en zo van zijn of haar angst afgeholpen kan worden want het kan echt!
Kan er niet iemand met je mee of dat iemand anders voor je belt en dan ook nog mee gaat?
Door niets doen wordt je angst echt alleen maar groter en je gebit en eventuele pijn worden er ook niet beter van.
Maar ja dat weet je natuurlijk allang.
Wat kunnen we hier voor jou doen om je die stap te laten maken?

Ik heb goed nieuws, ik ben vandaag weer geweest en de ontsteking is nu bijna weg.
Er zitten weer medicijnen in, maar over 3 weken moet ik terug komen en hij denkt dat hij dan wel gesloten kan worden
Ik ben zo blij :-)
Het ging weer heel erg goed, zonder medicijnen.
Ik ben wel blij dat mijn tandarts zoveel moeite voor me doet :)
di, 07/07/2009 - 10:31 Permalink