Naar aanleiding nota van de tandarts.
Betreft restauratie voortand (binnenzijde) element w21 1x V14 en 1x V21 bij patient.
V14 zie boven (omschrijving: Drie of meervlakvulling waarin tenminste twee knobbels c.q. beide incisale hoeken zijn opgenomen met anatomische vormgeving. Inclusief eventuele vormlaag.
Volgens mij is er slechts opnieuw een vulling geplaatst, die eruit was gevallen. En meteen bij de tandarts heb gemeld voor een afspraak.
vraag 1)Waarom dat een plastische kroon V14 wordt genoemd is mij een compleet raadsel. Dit was toch een eenvoudige vulling? b.v. V10 of V11.
Vraag 2 moest het niet V20 i.p.v. V21 zijn ?
p.s bij de vraag waar het slijpsel / boorsel moest blijven kreeg ik als antwoord slik, maar door.
Graag zou ik uw mening hierop willen weten, met vriendelijke groet.
Betreft restauratie voortand (binnenzijde) element w21 1x V14 en 1x V21 bij patient.
V14 zie boven (omschrijving: Drie of meervlakvulling waarin tenminste twee knobbels c.q. beide incisale hoeken zijn opgenomen met anatomische vormgeving. Inclusief eventuele vormlaag.
Volgens mij is er slechts opnieuw een vulling geplaatst, die eruit was gevallen. En meteen bij de tandarts heb gemeld voor een afspraak.
vraag 1)Waarom dat een plastische kroon V14 wordt genoemd is mij een compleet raadsel. Dit was toch een eenvoudige vulling? b.v. V10 of V11.
Vraag 2 moest het niet V20 i.p.v. V21 zijn ?
p.s bij de vraag waar het slijpsel / boorsel moest blijven kreeg ik als antwoord slik, maar door.
Graag zou ik uw mening hierop willen weten, met vriendelijke groet.
Re: plastische kroon of vulling
V21 zou eventueel kunnen, ik weet namelijk niet wat de tandarts gedaan heeft. V20 ligt wel meer voor de hand bij een kleine vulling.
Wat betreft het boorslijpsel: bij de volgende keer kunt u de tandarts vragen een zogeheten rubberdam te gebruiken. Hierdoor komt er minder slijpsel in uw keel terecht en kunt u gewoon blijven slikken zonder troep binnen te krijgen. Er zitten nog andere, misschien nog wel belangrijkere, voordelen aan verbonden (gebruik de zoekfunctie als u daar meer over wilt weten). Het kan overigens geen kwaad dit in te slikken omdat het inert materiaal is (reageert nergens mee en is niet toxisch of schadelijk).
Aanbrengen rubberdam kost wel € 10,20 extra.
Slijpsel zuigen wij meestal gelijk weg met het koelwater mee, wat er achter blijft kan/mag gewoon doorgeslikt worden, geen probleem.
Graag uw reactie. Met vriendelijke groet.
p.s. ik heb de foto direct naar tandarts.nl gemaild omdat ik geen andere mogelijkheid zag.
Ik zal nu een foto meesturen zodat u een beter inzicht krijgt van hetgeen er gebeurd is.
Met vriendelijke groeten.