Graag zou ik advies willen van een tandarts over een bepaald onderwerp. Aangezien ik last heb van bruxisme heb ik een opbeetplaat / splint gekregen. Deze ging echter al snel kapot. Vervolgens hebben ze deze gerepareerd, maar zonder resultaat. Het stuk brak weer gewoon af. Aan de hand hiervan heb ik een afspraak gemaakt met de tandarts om nogmaals een gipsafdruk van mijn gebit te maken voor een nieuwe splint. Nadat ik deze had gepast, ik werd overigens niet geholpen in dit gehele proces door de tandarts maar door de assistentes, en meegenomen naar huis ging hij de eerste nacht gelijk stuk. Ik heb gelijk de tandartsassistente opgebeld en gevraagd naar een oplossing. De enige oplossing die zij kon geven, in overleg met de tandarts, was een verwijzing naar het ziekenhuis. Deze oplossing is voor mij niet voldoende, omdat ik voor een product heb betaald die niet naar tevredenheid is afgeleverd. Ook zegt de tandarts dat ik een extreem geval heb, terwijl ik dit naar mijn idee niet ben. Ik ben benieuwd naar uw reactie.
Re: Productgarantie
Uw verwachting van wat er met een splint bereikt kan worden en wat hij kan verdragen is denk ik iets te hoog gespannen. Niet leuk, ik weet het, maar ikm denk dat het wijs is dat u inderdaad het advies van de tandarts volgt.
Waar op baseert u uw idee dat uzelf niet zo`n extreem geval bent? Ik vind zo vaak een splint kapot bijten nogal extreem namelijk. Dat er 1x een foutje in zat dat kan, niet 3x kort op elkaar, en ook niet in 2 verschillende.
Zo te lezen heeft de tandarts zijn best gedaan, en dat is waar u voor betaald, niet voor een gagarandeerd resultaat. Inspanningsverplichting heet dat, geen resultaatverplichting. Dat laatste is in de zorg nagenoeg onmogelijk, zeker bij zoiets als knarsen/klemmen.Niet leuk voor u, maar de tandarts heeft wel de volgende juiste set gedaan.