Over 2 dagen moet ik mijn verstandskies rechts boven laten trekken omdat hier een gaatje in begint te komen. Ik zie hier als een berg tegenop. Mijn tandarts gaat het zelf doen. Hij zei dat je van het trekken aan de bovenkant veel minder voelt dan onder.
Wie heeft hier ervaring mee?
Ik was al blij dat ik helemaal geen last van mijn verstandskiezen heb en nu blijkt er toch een uit te moeten. Ik vraag me dan ook af waarom hij er gelijk uit moet en niet gewoon gevuld kan worden.
Wie heeft hier ervaring mee?
Ik was al blij dat ik helemaal geen last van mijn verstandskiezen heb en nu blijkt er toch een uit te moeten. Ik vraag me dan ook af waarom hij er gelijk uit moet en niet gewoon gevuld kan worden.
Re: Verstandskies boven trekken
Hier een berichtje dat ik al eerder hier eens gepost had... Hoop dat je er wat aan hebt!!!
Ik ben 29 en heb voor 6 maand geleden ook een verstandskies laten trekken. Kreeg er `s nachts last van en heb `s ochtends meteen een afspraak gemaakt om er na te laten kijken. Mijn Tandarts kon er niks aan zien, maar gaf me wel de keus hem te laten trekken met de vermelding dat hij ``nu wel ff tijd`` had. Ik lag er toch en mezelf kennende heb ik maar meteen doorgepakt! Ik heb werkelijk nergens last van gehad! Niet van de verdoving, niet van het trekken en na de tijd niet!!! Hij zat wel moervast, maar uiteindelijk kwam ie wel los... Hij had 2 extra wortels, echt een gedrocht zei mijn tandarts... Haha Denk dat je je niet te druk moet maken!
In ieder geval succes!
Ik (en ik heb dezelfde ervaring als in het bericht hierboven :D ).
Maar los daarvan is het een feit dat het trekken van verstandskiezen boven vaak minder nabezwaren heeft dan onder. Door de verdoving is de behandeling in alle gevallen pijnloos.
Een verstandskies kan, net als andere kiezen, gewoon gevuld worden maar vaak wordt dan toch gekozen voor trekken. De kies kan later voor allerlei problemen zorgen en heeft verder geen functie, vandaar. Als er verder geen redenen zijn om de kies te trekken kun je de tandarts ook vragen om hem te vullen, als de tandarts zegt 'trekken' moet je dat in de eerste plaats zien als een (goed) advies. Er kunnen wel andere redenen zijn waarom vullen niet goed mogelijk is, de tandarts moet er bij kunnen etc., en dan is trekken echt het beste. Op jongere leeftijd is het ook beter dan op oudere leeftijd in verband met herstel.
Alles samengevat: geen problemen, lekker laten zitten, bij problemen (zoasl caries, maar er zijn diverse andere redenen).trekken.
Deze zijn niet eens getrokken met een tangetje maar eruit geduwd met een soort heveltje of zoiets.
Van de verdoving niets gevoeld.
Walkman keihard aangezet.
Na een zeer korte muziekintro was die eruit.
Daarna ook geen last gehad.