Kroon met zwart randje aan bovenkant

Author:
info
Posted:
zo, 06/21/2009 - 14:57
Ik heb 2 kiezen vervangen door kronen.
Toen mijn tandvlees hersteld was na een paar dagen, bleek dat ik aan de bovenkant, zowel van binnen als van buiten een zwarte rand heb. Ik weet dat dit na verloop van jaren kan, maar het lijkt mij heel vreemd dat je daar al mee begint. Ik zou een derde kroon moeten hebben die meer in zicht ligt, ik heb overleg gepleegd met mijn tandarts die zegt niet van te voren te weten of dit zwarte randje nu weer boven de nieuwe derde kroon zit. Ik heb de afspraak voor deze derde kroon afgezegd omdat ik eerst advies wil in deze. Ik heb al 2 eerdere kronen van mijn vorige tandarts van tientallen jaren terug en daar zie je niets.

Graag advies/raad!
Spiegeltje

Een zwart randje direct na plaatsing is volgens mij niet iets waar u genoegen mee hoeft te nemenh. De tandarts moet gewoon zorgen dat de kroon goed past door op de juiste manier een goede afdruk te maken. Overigens kan u ook kiezen voor kronen op basis van keramiek (zirkoniumoxide). Die zijn helemaal tandkleurig en je krijgt ook na jaren en terugtrekkend tandvlees geen zwart randje door blootliggend metaal. Ook hiervoor geldt dat de tandarts een goede afdruk moet maken voor het lab, anders zijn toch (tandvlees)problemen te verwachten, ook al zie je geen zwart randje.
ma, 06/22/2009 - 21:07 Permalink