Ozon vraagje....

Author:
jeannetb
Posted:
zo, 06/28/2009 - 15:08
Deze week een advertentie gelezen in de krant over ozon behandeling in de tandheelkunde.
Nu loop ik al maanden (vanaf november vorig jaar) te sukkelen met twee kiezen -beide WKB- waar nog steeds de noodvullingen in zitten, omdat de kanalen niet droog zijn. Wel regelmatig schoongemaakt. Allemaal verklaarbaar, door een auto imuunziekte (SLE). Vorige maand een stootkuur prednisolon gehad.....geen kiespijn meer. Heerlijk! Tandvlees weer de juiste kleur, zag er rustig uit. Inmiddels merk ik nu dat er wederom steeds meer onrust komt. Zou ozon een aanvulling kunnen zijn op de reguliere behandeling om de ontstekingen te lijf te gaan???

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties....
Spiegeltje

Ozonbehandeling in de tandheelkunde is een controversieel onderwerp. Vast staat dat nogal wat claims absoluut niet kunnen worden waargemaakt en bijvoorbeeld niet worden ondersteund door enig fatsoenlijk wetenschappelijk onderzoek. Aan prietpraat, halve waarheden, quasi-wetenschappelijk artikeltjes e.d. daarentegen geen gebrek. Waarschijnlijk is het toepassingsgebied heel beperkt en ik vraag me echt af of het in uw geval (auto-immuunziekte) wel iets kan betekenen.
zo, 06/28/2009 - 16:11 Permalink
vV

ozon kan wellicht (....) tijdelijk enige ontstekingsverschijnselen onderdrukken. Dat neemt niet weg dat het niets tegen de oorzaak kan doen, in ieder geval niet blijvend (wat een bepaalde alternatief behandelaar anders voorsteld, maar dat is gewoon simpele volksverlakkerij)
De oorzaak zelf zal dus wel gewoon behandeld moeten worden.

Bij mijn weten is er maar 1 persoon in NL die dit propageert, en zwaar de fout ingaat bij de toepassing ervan, hij gaat namelijk (te) ver buiten de toepassingsgebieden die door de leverancier zelf worden aangegeven. Dan zelfs nog het feit dat hij de opleifding en achtergrond mist om verantwoord diagnostiek te bedrijven, geen mondfoto`s kan maken en indien inmiddels wel dan nog niet in staat zal zijn deze op de juiste wijze te beoordelen.

Zoek eens op ozon, is al eerder over geschreven hier.
ma, 06/29/2009 - 08:23 Permalink
jeannetb

Bedankt voor jullie reacties! Het zou ook te mooi zijn geweest natuurlijk....Ik had het wel willen proberen naast de reguliere behandeling van mijn eigen tandarts om te kijken of de ontstekingen weg zouden blijven (alles wordt keurig behandeld hoor, maar de ontstekingen blijven terugkomen)
Had nog wel een mailtje gestuurd met een informatieverzoek naar de betreffende behandelaar. Kreeg als zeer kort antwoord dat ik maar een afspraak moest maken...verder geen antwoord op mijn vragen. Durf dit dus echt niet aan....
Volgens mijn ta moet ik geduld hebben, komt het wel goed, duurt het alleen wat langer dan normaal. Nou ja, zit niet anders op dus.....
zo, 07/12/2009 - 14:15 Permalink