Positief verhaal

Author:
Cinderel
Posted:
zo, 04/26/2009 - 21:31
Hallo allemaal,
Al een tijdje ben ik hier aan het meelezen en mede dankzij dit forum heb ik dan toch de stap gezet om een tandarts te bezoeken die begrip heeft voor mijn agst.
Na 11 jaar niet meer bij de tandarts geweest te zijn, heb ik de stoute schoenen aangetrokken. Al snel kon ik in mijn woonplaats terecht bij een tandarts die een week later al tijd vrij kon maken voor mij.
Al maanden last van 1 kies en doordat ik met mijn tong een scheurtje in deze kies voelde, was voor mij de maat vol. De gedachte van een lelijk onverzorgd gebit werd groter dan de angst (gelukkig, denk ik nu achteraf)
In de wachtkamer hield ik me nog groot, maar toen ik de stoel zag, heb ik alleen maar geuild. De tandarts heeft mij perfect op mijn gemak gesteld en me heel veel vertrouwen gegeven. Alles uitgelegd wat nodig was om te doen en het viel gelukkig allemaal reuze mee.
Alleen die ene kies was spoed, verder wat kleine gaatjes die gedurende de komende maanden gevuld konden worden.
Ik ben nu 5 behandelingen verder, inclusief een wkb waar ik de meest gruwelijke nachtmerries over heb gehad. Deze tandarts heeft tijdens de 2e behandeling er al voor gezorgd dat ik weer uitgebreid kon lachen. Al de aanslag van mijn tanden was verwijderd en ik had niet gedacht dat ik eigenlijk zo'n mooi gebit had.
Nachten niet geslapen, maar oh wat trots op mezelf als ik weer geweest was. Ik liep af en toe in een roes richting de tandarts en had niet eens door waar ik allemaal voorbij gelopen had.
Het ergste probleem is voor mij nu behandeld, die ene kies heeft heel wat tijd gekost. Mijn tandarts heeft van een geruineerde kies weer een hele mooie gemaakt. Volgend jaar moet er naar alle waarschijnlijkheid wel een kroon op, maar om nu de kosten te drukken, zit er een vulling in. Eerst de rest laten behandelen en dan eens zien wat er over is van mijn vakantiegeld ;)
Het is een heel verhaal geworden, maar mensen zoek iemand die naar je luistert!!!! Dat is echt al de helft van je angst. Ik ben blij dat ik bij deze tandarts terecht gekomen ben. Hij luistert, geeft uitleg en heeft begrip.
Ik kan het niet begrijpen dat ik zo bang geweest ben, ik ga nog steeds niet fluitend, maar zit af en toe toch lachend in de stoel!
Missy66

Lieve Cinderel...

Wat supergoed van je en wat heerlijk om een positief verhaal van je te lezen...
Zoals zo vaak (achteraf gebleken) maak je je zorgen voor niets het blijkt wel weer dat de 1ste stap (die oh zo moeilijk is) je wel heel veel kracht geeft om door te gaan.
Als je dan eenmaal het vertrouwen van je tandarts gewonnen hebt en je je durft over te geven dan mag je super trots op jezelf zijn.
dank je wel voor het delen van je verhaal en blijf trouw je controles volgen he...!
ma, 07/06/2009 - 15:13 Permalink