Drukkend gevoel onder het oor, na WKB met name 's avonds

Author:
pebbels
Posted:
wo, 07/15/2009 - 09:39
Hallo allemaal,

ik heb vorige week een wkb ondergaan tgv een dode kleine kies. Op de foto was een ( kleine) ontsteking te zien van de wortelpunt. Deze was zodanig klein dat de tandarts in eerste instantie wilde wachtenop eventueel spontaan herstel. De zenuw leek nl nog intact. De enige klachten die ikl had, was dat mijn kiesje hoger aan voelde.

Na een aantal dagen namen dan toch de klachten toe, op de foto leek de kieszenuw nog steeds intact, maar aangezien mijn toemende klachten heeft de tandarts toch maar besloten om de kies te openen. Niet voor niets bleek al gauw, want de zenuw was nagenoeg dood. Na een en ander hier gelezen te hebben, blijk je dit ook niet altijd te kunnen zien.

Na de WKB voelde het beter in mijn kaak. Het drukkende gevoel dat ik eerder ervaarde was weg en ook de oorpijn was verdwenen. Nu ( bijna een week later) lijken de klachten van de oorpijn ( drukkende sensatie onder mijn oor) echter weer toe te nemen. Het vreemde is dat er 's morgens nog niks aan de hand is en de klachten in de loop van de dag toenemen. Mogelijk doordat de ontsteking weer is toegenomen? Ik moet wel eerlijk vermelden dat ik een fervent sportster ben en de klachten een dag na een intensieve training weer erger werden. Kan het zijn dat daar een verband mee is? Moet ik dan beter even niet trainen?
Graag wil ik weten of dit een rede is om de wortel nogmaals te openen en schoon te maken? ( zit nu nog een noodvulling in) Is antibiotica een optie om de ontsteking aan te pakken?Of is het verantwoord om af te wachten en hoe lang wacht ik dan af?

Nou een heleboel vragen tegelijk....ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven, niets zo vermoeiend als een rotgevoel in je mond/kaak/oor.

Alvast hartelijk bedankt!

Groetjes Pebbels
Groningen

Een gestarte wkb kan wat opspelen, dat kan meteen, maar ook na een paar dagen.
Afhankelijk van hoeveel last je er van hebt, kan de kies nog eens geopend en gespoeld worden. Mogelijk ebben de klachten met een paar dagen weer weg omdat je lichaam de ontsteking alsnog opruimt. Omdat de wkb nog niet is afgemaakt, is een AB kuur niet direct geindiceerd, als je er zoveel last van hebt, zou ik de voorkeur geven aan nog een keer openen en vijlen/goed spoelen/opnieuw tijdelijk afsluiten!

Succes
wo, 07/15/2009 - 21:46 Permalink
pebbels

Een gestarte wkb kan wat opspelen, dat kan meteen, maar ook na een paar dagen.
Afhankelijk van hoeveel last je er van hebt, kan de kies nog eens geopend en gespoeld worden. Mogelijk ebben de klachten met een paar dagen weer weg omdat je lichaam de ontsteking alsnog opruimt. Omdat de wkb nog niet is afgemaakt, is een AB kuur niet direct geindiceerd, als je er zoveel last van hebt, zou ik de voorkeur geven aan nog een keer openen en vijlen/goed spoelen/opnieuw tijdelijk afsluiten!

Succes

Hartelijk bedankt voor je reactie! Ik mag morgenochtend komen. Dan zou er de definitieve afsluiting gemaakt worden. Maar ik ga je advies zeer zeker ter harte nemen.

Groetjes Pebbbels.
do, 07/16/2009 - 00:29 Permalink
pebbels

Net terug van de tandarts. Heeft uitgebreid onderzoek gedaan. Volgens hem heeft het niet te maken met de kies, dan had ik andere klachten moeten hebben. Ook geen zwelling of dergelijke te ontdekken. De kies is nu definitief dicht en de behandeling ( zonder verdoving) deed geen enkele pijn. Ik klem wel met mijn kaken en nu met de tandenstress nog meer dan normaal. Volgens de tandarts heeft het daarmee te maken en lopen er dus twee dingen door elkaar. Volgende week heb ik nog wel een afspraak staan, voor het geval dat er nog klachten zijn.....we zullen zien!

Bedankt voor de ondersteuning!

Groetjes Pebbels.
do, 07/16/2009 - 10:03 Permalink