hallo slachtoffers, overlevers en tandheelkundig proffessionelen!
Ik ben mijzelf intens aan het inlezen over de behandelingen voor het verwijderen van een verstandskies, maar ik lees een hoop over gedeeltelijk zichtbare kiezen die al aan de oppervlakte zijn en rechtop staande kiezen.. Allemaal goeie verhalen ook gelukkig.. maar!
Mijn kies bevind zich links onder en ligt op zijn kant.
Erger nog is dat hij duwt tegen de wortels van mijn kies ernaast en dus schuin ergens "onder" zit.
Als ik dit terug lees val ik al bijna van mijn stoel van de gedachtes van al het gewroet en geklus in mn mond. ik heb net een week op de bank gelegen.. niet veel verder komend als Brinta eten...
En zie nu al de weken van pijn, blauwe wang en eventueel opkomende infecties aankomen.
Om mijn angst een beetje weg te nemen,..
wie heeft er ervaring met zo'n geval en is het idd zo'n pijnlijke klus?
Ik ben mijzelf intens aan het inlezen over de behandelingen voor het verwijderen van een verstandskies, maar ik lees een hoop over gedeeltelijk zichtbare kiezen die al aan de oppervlakte zijn en rechtop staande kiezen.. Allemaal goeie verhalen ook gelukkig.. maar!
Mijn kies bevind zich links onder en ligt op zijn kant.
Erger nog is dat hij duwt tegen de wortels van mijn kies ernaast en dus schuin ergens "onder" zit.
Als ik dit terug lees val ik al bijna van mijn stoel van de gedachtes van al het gewroet en geklus in mn mond. ik heb net een week op de bank gelegen.. niet veel verder komend als Brinta eten...
En zie nu al de weken van pijn, blauwe wang en eventueel opkomende infecties aankomen.
Om mijn angst een beetje weg te nemen,..
wie heeft er ervaring met zo'n geval en is het idd zo'n pijnlijke klus?
Re: Dwarsliggende Verstandskies
Liggen jou verstandskiezen ook met de wortels onder de kies ervoor? Of anders?
Je kunt mijn topic 'verstandskiezen' in de gaten houden. Gelukkig heb ik er maar één week last van gehad en geen weken. Daarna ging het wel weer goed. De kaakchirurg nam ook de tijd, denk ik, zodat de zenuw niet beschadigd zou raken. En als ze gaan boren, voelt het getrek uiteindelijk niet zo hard. Ik had zelfs het moment niet eens door dat ze de kies eruit kregen.
Groetjes Joy-joy
Nee hij ligt met de "bovenkant" onder de schuine kant van mijn laatste gewone kies.. dus met zijn bolle rand net onder de andere bolle rand. (dit klinkt héél raar).
Ik ben blij om te horen dat je er zo weinig last van hebt gehad!
Het leek me juist heel vreemd om te "horen" hoe je kies zou breken onder de boor.. maar dit klinkt alsof het een goed ding is :)
Ik had inderdaad al een flink end in het topic Verstandskies zitten lezen, het is erg fijn om al die verschillende verhalen te horen, geeft een duidelijk beeld van wat er allemaal kan gebeuren maar ook dat er helemaal niets kan gebeuren..
Ik moet wachten tot 20 augustus voor mijn afspraak, en de verstandskies is nogsteeds bezig.
Resultaat is dat mijn andere kiezen nu elkaar opzij aan het duwen zijn, erg naar...
Maar ik kijk in ieder geval uit naar de afspraak :)
Ik heb dit ook meegemaakt. Was ontzettend zenuwachtig voor de kaakchirurg. Bij mij hebben ze de verstandskies (onder) in stukken moeten boren om te kunnen verwijderen (lag in kaakbot). Ze zijn denk ik 15-20 minuten bezig geweest.
Het is vooral angst voor het onbekende, want ik heb geen pijn gehad. Tis gewoon een eng idee dat je zo'n haak in de mond(hoek) krijgt zodat ze er goed bij kunnen en dat je het boren en kraken goed hoort. Door de zenuwen draaide ik steeds mijn hoofd weer langzaam normaal (moest hoofd opzij houden) hetgeen de kaakchirurg niet waardeerde.
Daarna een week een flinke ei op mijn kaak gehad (zwelling, beetje gelig op gezicht) en mond nauwelijks kunnen openen (= vloeibaar eten en moeilijk poetsen); heb toen niet gewerkt. Ook nog af en toe beetje bloedverlies.
Na die week was de zwelling aardig weg, maar mijn mond heb ik bijna 4 weken niet wijd open kunnen zetten (eten ging wel hoor en was gewoon weer aan het werk). Na die week is overigens het gaasje verwijderd. Er kwam best een stank vanaf. Maar... absoluut geen pijn gehad, ook niet daarna (had goede pijnstilling meegekregen voor een week, innemen voordat verdoving uitwerkt).
Succes!
Fijn om te lezen hoe het ging bij jou, en dat alles goed is gekomen.
Toch best lang nog je kaak gevoeld dus..
Het is inderdaad ook zenuwen voor het onbekende, wat moet ik doen, hoe gaan ze te werk, wat hoort erbij en wat is niet goed, tja altijd maar afwachten.
Nou ik hoop alleen maar dat het snel is en dat het snel weer over is!
bedankt voor je reply :)
ik zit nu thuis op de bank met een tennisbal van een zwelling op mijn wang :s
dat doet denk ik nog het meeste zeer!
De behandeling heb ik afgelopen donderdag gehad en die ging geheel pijnloos!
Wel mocht de beste man iets minder leunen op mijn onderkaak :smt012
ik hoop dat is dinsdag of woensdag er vanaf ben :)
er bedankt voor jullie hulp en tips :)
Hebben ze je niet verteld (of een folder meegegeven met die informatie) dat je de zwelling tegen kunt gaan door de eerste uren na de ingreep de wang af te koelen met een plastic zakje in een washandje met daarin een paar ijsblokjes? Om extreme afkoeling te voorkomen: 1 minuut koelen, 1 minuut rust.