Mijn oude tandarts

Author:
mamarovileur
Posted:
ma, 07/20/2009 - 14:59
Mijn oude tandarts, vond ik echt een ..... tandarts.
Ik heb in mijn leven heel wat vullingen gekregen, maar altijd zonder verdoving, want ik moest mij niet aanstellen.
Toen ik 5 jaar was zijn er bij mij in één keer 8 kiezen getrokken, en ik mocht geen kik gven want dan werd hij boos!

Mijn dochter vorig jaar op controle, ze had maar liefst 5 gaatjes!
Nu moet ik erbij zeggen dat ze in haar (toen) 5 jaar al meer dan 10 penicilline-kuren heeft gehad en ze heeft ventolin.
Maar mijn oude tandarts zou die gaatjes wel wegboren en vullen.
Zonder verdoving!
Hij keek mij heel vreemd aan toen hij zei: Niemand heeft van nature een zwak gebit, het wordt zwak gemaakt, en daar zijn de ouders verantwoordelijk voor!
Ik probeerde nog uit te leggen over de antibiotica, maar daar kan het niet door komen zei hij, wel door snoepen en yoghi ed.
Nou dat doet mijn dochter echt niet veel, ze eet 1 snoepje per dag, maar als ze mag kiezen tussen een stuk komkommer of een lolly, kiest ze voor de komkommer!

Ik was echt kwaad op hem!
Nu ben ik overgestapt naar een andere tandarts,en meteen de eerste afspraak was al heel anders dan bij mijn oude tandarts, had ik nu maar eerder overgestapt!
rixt

Lieneke,

Dit forum is toch niet alleen om vragen te stellen?
Het mag toch ook gebruikt worden om je hart te luchten, informatie te verstrekken, een discussie te starten of misschien nog wel iets heel anders?

Mamarovileur,

Ik was de vijftig al gepasseerd toen ik voor het eerst van mijn leven een tandarts trof die vroeg of ik verdoofd wilde worden. Ik heb altijd gedacht dat tandartsen ervan uitgaan dat patienten moeten boeten voor het feit dat er wat aan hun gebit mankeert.
Nu vind ik het onbegrijpelijk dat er nog steeds tandartsen zijn die in ieder geval kinderen niet standaard verdoven.

Misschien heb je wel gelijk hoor, maar weet je zeker dat dat ene snoepje dagelijks de enige aanslag op het gebit van je kind is?

Ja, was je maar eerder overgestapt naar deze tandarts. Maar goed, je hebt het nu in ieder geval gedaan.
Veel succes voor jou en je kinderen!
ma, 07/20/2009 - 22:46 Permalink
mamarovileur

Tuurijk zijn er meer aanslagen op haar tanden!
Elk eet- of drinkmoment is dat toch?
Maar ik heb het echt een paar weken dagelijks bijgehouden, en meestal zit ze zo op de 5 eetmomenten per dag.
Ze poetst netjes 's ochtend en 's avond haar tanden volgens de 2 minuten regel en tussen de middag poetst ze even vluchtig.
's ochtend en 's avonds poets ik nog na bij haar(ze is tenslotte pas 6)
Dus daar ligt het in elk geval echt niet aan.

Mijn jongste dochter heeft hetzelfde eetpatroon, en die heeft een prachtig gebit, gelukkig!
di, 07/21/2009 - 10:54 Permalink
vV

Het komt inderdaad niet door de antibiotica, daar heeft d etandarts helemaal gelijk in. komt wel door de drager ervan om het in te nemen, wat voor kinderen nog steeds (begrijp ik niet) siroop is. Dus elke keer antibiotica innemen is ook nog eens een (qua samenstelling heel slecht) eetmoment extra. Doordat het siroop is blijft het ook nog eens lekker lang aan het gebit plakken ook. ventolin is ook een heel fijne voor het gebit... Klinkt alsof hier dus gewoon extra preventie nodig is.
di, 07/21/2009 - 11:30 Permalink
mamarovileur

Ja, is inderdaad nog steeds siroop voor kinderen.
Nu staat er al wel bij in de bijsluiter, dat na het innemen wat water gedronken moet worden.
Bij de ventolin staat helaas niets van in de bijsluiter....
di, 07/21/2009 - 12:43 Permalink