Mijn kiezen boven/onder zijn bijna allen getrokken (heb nog 2 rechterbovenkaak) en 2 onderkaak. 1 links en 1 rechts, direct naast mijn normale tanden, je ziet het dus niet.
Heb 2 frames, de onderste kan ik na 6 maanden nog niet verdragen en boven zit ook niet goed, door de grote haken is mijn tandvlees steeds geirriteerd en 1 haak slijpt mijn gezonde hoektand beetje bij beetje af...
Er wordt naar een oplossing gezocht om mijn kauwvermogen terug te krijgen, in de tussentijd gaan mijn eigen tanden verschuiven. Heb nooit een beugel gehad, was trots op mijn gebit, maar wat er nu gebeurd is belachelijk.
Mijn voortanden komen naar voren en de snijtand ernaast gaat ook schever staan.
Wat kan ik om dit "geschuif" te stoppen!!!!!
Heb 2 frames, de onderste kan ik na 6 maanden nog niet verdragen en boven zit ook niet goed, door de grote haken is mijn tandvlees steeds geirriteerd en 1 haak slijpt mijn gezonde hoektand beetje bij beetje af...
Er wordt naar een oplossing gezocht om mijn kauwvermogen terug te krijgen, in de tussentijd gaan mijn eigen tanden verschuiven. Heb nooit een beugel gehad, was trots op mijn gebit, maar wat er nu gebeurd is belachelijk.
Mijn voortanden komen naar voren en de snijtand ernaast gaat ook schever staan.
Wat kan ik om dit "geschuif" te stoppen!!!!!
Re: tanden gaan verschuiven/naar voren
Heb zelfs een klein spleetje tussen voortand/snijtand gekregen, je ziet het amper, maar het irriteert mij enorm!!
Heb het vorig jaar al aangegeven bij dubieuze tandarts, hij heeft hier niets aan gedaan, waardoor het herstel alleen maar moeilijker en langer is geworden....
Maarreh.. waar denkt u wellicht aan??? Elk advies is echt erg welkom!!
Vrijdag jl. ben ik voor het eerst bij mondhygiëniste geweest, had gelukkig weinig als geen tandsteen. Wel een paar verdiepte pockets en onstoken tandvlees, maar we zijn er gelukkig in een vroeg stadium bij...(thank god)..
Morgen moet ik naar de tandtechnicus voor mijn onder-bovenframe. Ik mis bijna al mijn kiezen daar zijn de frames voor maar ik vind het ondingen...
Heb gevraagd wat ik aan mijn tanden kan doen, die gaan "verschuiven". Volgens MH heeft mijn oude tandarts mij te lang zonder frame of prothese laten lopen waardoor mijn echte tanden alle ruimte hebben gekregen om te verschuiven.
Zelf heb ik het idee dat het juist door het frame (BK) komt.
Het schijnt alleen nog verholpen te kunnen worden door een beugel, terwijl ik deze nooit nodig heb gehad, wat zuur...
Is er niets anders? Hoe kan ik een beugel dragen als ik mijn kiezen zga allemaal mis? Ik baal als een stekker dat ik niet eerder naar mijn huidige tandarts ben gegaan, had me veel narigheid (en gebit) gescheeld..
Kan een gebitsbeschermer, split of spalk nog iets uithalen? De tandarts zei dat hij het ook optisch kan veranderen zodat het allemaal netjes is....Iemand die mij niet kent, ziet het niet eens, die vinden mijn tanden nog mooi... :o
Kun je mij nog adviezen geven a.u.b.?
Deze worden beiden aangepast. De onderste ben ik zelfs een paar dagen kwijt (worden nieuwe kiesjes opgezet).
Ik schijn in mijn slaap met mijn ondergebit, tegen mijn bovengebit te drukken, dus net als een soort beugel alleen andersom. Hij gaat het onderframe aanpassen, zodat de druk minder zal zijn.
Zelf heb ik nooit een beugel gehad, omdat alles perfect was (was ja..).. Is het niet mogelijk om 's nachts een soort beugel te dragen over de restdetentie en (eventueel) bovenframe om mijn tanden toch enigszins weer wat naar achteren te krijgen. Ik erger me er helemaal dood aan nl. Soms bijt ik op mijn lippen met eten, omdat ik deze stand van mijn tanden niet gewend ben. Het is voornamelijk ikzelf die me hier helemaal gek door maakt. Vraag bijna dagelijks aan mijn man wat hij van mijn tanden vind, dat is toch gek?? :smt011
Morgenmiddag heb ik een vervolgafspraak bij mijn tandarts, misschien goed om een advies van jullie te krijgen??
HELP.. :smt017
Krijg alleen maar reacties, zoals ja jammer he... het was zo mooi...
De tandtechnicus gaat mijn onderframe aanpassen: nieuwe kiesjes, deze maakt hij hoger dat ik niet meer kan "bijten" waardoor ik mijn tanden nog meer naar voren druk. Het werkt net als een soort beugel maar dan averechts, met de druk op mijn tanden 's nachts.
als ik het goed begrepen heb, krijg ik de oorspronkelijke stand van mijn eigen tanden terug met een beugel, terwijl ik superblij was dat ik in mijn leven nooit een beugel had gehoeven..
Kan dit wel als je bijna al je kiezen kwijt bent, want kan ik aan de stand van mijn tanden (naar achteren), het gaat eigenlijk maar om 1-2 tanden hoor.... om deze weer goed te krijgen? de tandarts gaf aan dat hij het ook optisch kan veranderen d.m.v. composiet..maarreh.. intussen word ik gek van mezelf..
Help, is er iemand wie mij een goed advies kan geven??? (waar ik iets aan heb)...?? :smt017