onstoken verstandskies

Author:
yenneke
Posted:
di, 07/28/2009 - 19:27
Hallo,

Sinds 4 dagen zit ik met verschrikkelende tandpijn met name heb ik een stuk dat van mijn verstandskies is afgebroken en waarschijnlijk zit er nu een ontsteking op, ik ga morgen naar de stomatoloog op aanraden van mijn tandarts om de kies te verwijderen, nu vraag ik me af of ze een verstandskies die onstoken is ook verwijderen? ik hoop van wel want na 4 slapeloze nachten en constante pijn ondanks de brufen forte en dafalgan zal ik blij zijn dat hij eruit zal zijn.

Wie heeft dit al laten doen ?

groetjes
1Hanneke

Hoi, voor zover ik weet halen ze die er gewoon uit hoor. Mogelijk moeten ze wat meer verdoving geven omdat ontstoken weefsel lastiger te verdoven is. Mijn verstandskiezen zijn vanochtend getrokken (rechts, maand geleden links) maar ze waren niet erg ontstoken dus daar heb ik geen ervaring mee. Maar bij mij waren ze er erg snel uit, viel me al met al behoorlijk mee.
Misschien is het handig ze morgen te vragen ook eens naar de andere verstandskiezen te laten kijken. Als de anderen ook groot risico lopen op ontsteking of dat ze dwars liggen of dergelijke is het misschien net zo handig gelijk boven en onder eruit te laten halen. Bij mij was boven minder noodzakelijk als onder, maar ik ben blij dat ik ze nu mooi alle 4 kwijt ben, in 2 keer in plaats van dat ik uiteindelijk 4 keer blijk te moeten...
Veel succes morgen, ik hoop dat je snel van je pijn af bent!
di, 07/28/2009 - 20:37 Permalink
Saradejong

Ik had ook een verstoken verstandskies (eigenlijk was het tandvlees eromheen ontstoken) en die ontsteking was wel verminderd, maar niet geheel verdwenen toen ie werd getrokken. Verdoving werkte ook gewoon prima! Ik was ook heel blij toen ie eruit ging, men wat is kiespijn een ontzettend vervelende pijn he :o (wel weer een paar kilo's afgevallen, every downside has its upside zalikmaarzeggen)

Succes morgen!
wo, 07/29/2009 - 13:55 Permalink
yenneke

Hallo!
Gisteren zijn er al twee verstandskiezen verwijderd de kaakchirurg vond dit het beste om gelijk ook de bovenste mee te verwijderen , het trekken zelf was niets op zich, enkel heb ik een heftige reactie gedaan op de verdoving die zat er nog maar net in en ik moest gaan liggen, toen ik plots een stijve nek kreeg en heftige bonzende hoofdpijn, gevolg van de verdoving een superhoge bloeddrukstijging !!! Meteen ging de asisstente met een spuitje onder mijn tong spuiten om de bloeddruk te verlagen en gelukkig werkte dit na 3 keer, hopelijk maak ik dit niet meer mee want het was echt eng!
Maar verder dus alles prima, de pijn vandaag valt ook vrij goed mee, enkel wat hoofdpijn maar dit komt door de reactie op het verdovingsmiddel.

groetjes
do, 07/30/2009 - 20:32 Permalink