Prothese gaat niet meer in na totaal extractie

Author:
Ravenna31
Posted:
vr, 07/31/2009 - 14:53
Ik ben woensdag bij de kaakchirurg geweest voor een totaal extractie, dit ging boven verwachting goed. Behalve een verstandskies links onder die nog in het bot lag, met deze kies zijn ze uiteindelijk 25 minuten bezig geweest. Op die plek zit dus ook een behoorlijke zweliing. ook de rest van mijn gezicht is gezwollen. Nu heb ik gisteren mijn ondergebit uit gedaan om te kunnen spoelen, boven wilde toen niet uit. Vanochtend heb ik ook, na veel wrikken, het bovengebit uitgekregen.

Nu is het probleem dat ik ze beide niet meer inkrijg zonder zeer veel pijn, de mond is ook kapot op sommige stukken. Mijn protheticus is met vakantie en pas maandag terug ( dan heb ik wel een afspraak).

Kan het kwaad tot die tijd de prothese niet in te doen?
Groningen

Na het trekken van tanden en kiezen, krijg je eerst een zwelling. Hierdoor is het goed mogelijk dat je je prothese niet, of met zeer veel moeite weer op zijn plaats krijgt. Het beste is, om als het te pijnlijk is, de prothese gewoon uit te laten totdat je voor controle naar de tandprotheticus kunt. Hij/zij kan wat ruimte maken in het gebit, zodat het wat makkelijker past.

Voor de genezing kan het verder weinig kwaad als je je prothese niet draagt, dus dat is geen probleem.
vr, 07/31/2009 - 15:38 Permalink
Ravenna31

Even een update.

Ben ondertussen al twee keer terug geweest bij de protheticus, en ondertussen zit het gebit veel beter. Heb nog steeds wel behoorlijk pijn, maar de kaakchirurg heeft me schijnbaar flink te pakken gehad. Over de kaakchirurg en de protheticus ben ik erg tevreden.

Elke teleurstelling die er is ligt bij mezelf, ik had hele hoge verwachtingen van mezelf, weer wat geleerd.

Maar wat mij betreft een redelijk succesverhaal, en mijn complimenten aan degene die dit mogelijk hebben gemaakt.
za, 08/08/2009 - 11:58 Permalink