Groot deel kies breekt af, zondag op vakantie..

Author:
Sandrijn
Posted:
vr, 07/31/2009 - 20:42
Goedenavond,

Net voor onze vakantie zondag a.s. breekt zojuist een groot deel van een kies af :-(
De kies heeft jaren terug een wortelkanaalbehandeling gehad. Ik schat dat toch wel een kwart ervan (een hoek tegen een andere kies) helemaal weg is.

Vanwege werkzaamheden kunnen we zondag pas vertrekken (aankomstdag is eigenlijk zaterdag) naar België, ik voel er niet veel voor om de vakantie nog verder uit te stellen naar maandag (als we maandag al langs de tandarts zouden kunnen). Is het erg onverstandig om gewoon op vakantie te gaan en maandag contact op te nemen met de tandarts voor een behandeling als we terugzijn? We blijven maar een week weg...

Ik vraag me ook af of er uberhaupt nog iets te redden is aan deze kies nu er zo'n groot deel af ligt. Als de kroon eruit moet, volgt dan een brug?

Alvast bedankt voor het antwoord..
Groeten,
Sandra
Groningen

Lastig om daar zo iets over te zeggen, het hangt er helemaal vanaf hoeveel er afgebroken is, en of bijvoorbeeld de kanaal-vulling bloot ligt nu. Risico hiervan is dat deze namelijk kan gaan lekken als hij in contact komt met speeksel, wat op termijn een nadelige invoed heeft op de kies/wkb.

Als je er verder geen last van hebt, en de wkb ligt niet bloot, is er waarschijnlijk geen haast bij, in t andere geval zou je kunnen overwegen om even met de weekend-dienst te overleggen of er tijd is om even een noodvullinkje te leggen over het afgebroken stuk.

In elk geval een goede vakantie :smt002
za, 08/01/2009 - 10:58 Permalink