Verstandskies rechtsboven getrokken, dagen erna nog pijn.

Author:
bacteria
Posted:
vr, 07/31/2009 - 09:03
Ik heb een aantal dagen geleden me verstandskies rechtsboven laten trekken, deze was toen der tijd al ontstoken.
Het vreemde is, 1 dag nadat hij getrokken was, was alle pijn ook weg, maar nu een aantal dagen nadat hij getrokken is, doet hij weer pijn en deze pijn trekt ook door naar mijn oog + oor (super vervelend).

Nu heb ik het gevoel dat er iets (vliesje van de popcorn) in de holte van de getrokken verstandskies zit, en dit iriteerd, maar hoe ik ook probeer, ik krijg het er niet uit.

Nu is de vraag, groeit dit er vanzelf weer uit ? of moet ik er mee naar de tandarts.

Groeten,
Sean.
Groningen

Dat er wat etensrestjes in de holte waar de kies gezeten heeft gaan zitten, is normaal. Na het trekken van een kies kan het gebied een paar dagen gevoelig blijven. Soms geneest zo'n wondje niet meteen, omdat er een ontsteking in het wondbed ontstaat, en krijg je na een paar dagen zelfs wat meer last van je kies. Over het algemeen geneest dit vanzelf, en hoef je er verder niets aan te doen...
za, 08/01/2009 - 11:11 Permalink
bacteria

Nou, ik ben dus afgelopen vrijdag toch even naar de tandarts geweest, deze heeft me iets gegeven om mee te spoelen, tegen de infectie, maar zoals ik zelf al dacht, er zat toch echt iets in, de tandarts had dit echter niet opgemerkt, maar ik heb het er nu 10 minuten geleden zelf uitgehaald, het was een vliesje van de popcorn (dit kan erg taai + onverteerbaar zijn), ik weet het 100% zeker, want heb er nog even naar gekeken toen het er uit kwam.

Dus ik hoop dat nu alle zwelling etc af gaat nemen.

Met vriendelijke groet,

Sean
za, 08/01/2009 - 22:44 Permalink