Wie heeft hier antwoord op ??
Ik ben 24 jaar en heb onlangs besloten een beugel te nemen, en een afspraak gemaakt bij de plaatselijke orthodontist. Na de eerste en tweede afspraak, wordt uiteindelijk volgende week dinsdag mijn vaste beugel geplaatst (slotjes). De ortho heeft mij verteld dat er voor een goede behandeling 4 kiezen getrokken moeten worden. (verstandskiezen zijn bij mij alle 4 er al uit)dus mijns inziens ruimte genoeg. Maar dat achterwege en toch een afspraak gemaakt met mijn tandarts voor extractie van de 4 kiezen, nou blijkt dat mijn tandarts pas 18 augustus tijd heeft hiervoor ivm vakantie. Maar dinsdag (volgende week wordt de beugel geplaatst). Is het een probleem dat mijn kiezen dan nog niet zijn getrokken ?? Heeft die beugel overigens wel nut als die 4 kiezen er nog niet uit zijn ?? Zal ik anders die beugelplaats afspraak verzetten tot een datum nadat die kiezen er wel uit zijn ??
Met vriendelijke groet,
gvs
Ik ben 24 jaar en heb onlangs besloten een beugel te nemen, en een afspraak gemaakt bij de plaatselijke orthodontist. Na de eerste en tweede afspraak, wordt uiteindelijk volgende week dinsdag mijn vaste beugel geplaatst (slotjes). De ortho heeft mij verteld dat er voor een goede behandeling 4 kiezen getrokken moeten worden. (verstandskiezen zijn bij mij alle 4 er al uit)dus mijns inziens ruimte genoeg. Maar dat achterwege en toch een afspraak gemaakt met mijn tandarts voor extractie van de 4 kiezen, nou blijkt dat mijn tandarts pas 18 augustus tijd heeft hiervoor ivm vakantie. Maar dinsdag (volgende week wordt de beugel geplaatst). Is het een probleem dat mijn kiezen dan nog niet zijn getrokken ?? Heeft die beugel overigens wel nut als die 4 kiezen er nog niet uit zijn ?? Zal ik anders die beugelplaats afspraak verzetten tot een datum nadat die kiezen er wel uit zijn ??
Met vriendelijke groet,
gvs
Re: Eerst beugel plaatsen dan kiezen trekken, probleem ??
Mensen die ook kiezen hebben moeten trekken... Maar dat eerst de beugel is geplaatst ?
Of mensen die er verstand van hebben :P :lol:
Mocht je nu vanmorgen al gebeld hebben, dan heb ik uiteraard niks gezegd :wink:
Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten!
Ik heb mijn beugel sinds 3 maart 2009 en mijn ortho kwam er 2 maart mee aan dat ik wel eens kiezen kon laten trekken voor een beter resultaat:S Ik begon met een overbeet van 14mm (ja dat is heel veel ja:P).
Uiteindelijk heb ik op 12 maart 2 (voorste) kiezen laten trekken. Dit kon volgens mijn ortho geen kwaad. Ik kon mooi even wennen aan mijn beugel en aan de spanning die er op kwam te staan, voordat mijn kiezen werden getrokken.
Toch ben ik van mening dat ik wel een appart geval was! Aangezien mijn ortho een veeeel te strakke beugel had geplaatst en niet naar haar patient luisterde, waardoor ik 3 maanden met een te hoge spanning rond heb gelopen met als gevolg; 3 maanden lang pudding, aardappelpure en vloeibaar voedsel eten! Ik hoop dat dit jou niet gebeurd!
Het was dus al fijn dat ik al een beetje had geleerd om al mijn eten naar binnen te sabbelen, aangezien het niet makkelijk eet als je aan allebei de kanten een open gat hebt! Laat staan als je dadelijk 4 gaten hebt! Ik raad je dan ook aan om dat alvast even te oefenen voordat je allemaal etensresten in je gaten krijgt!
Ik wens je veel succes en sterkte! Ik hoop voor je dat het beugelen bij jou net zo snel gaat als bij mij! Ik ben namelijk in 4 maanden tijd van 14mm overbeet naar 8mm overbeet gegaan! Dat is dus al de helft minder:D
Groetjes,
Nicole (Eindhoven)