hevige pijn na trekken kies na 1 week nog

Author:
sandra28
Posted:
zo, 08/02/2009 - 12:37
hallo,

vorige week zondag is mijn voorlaatste kies getrokken, ik verga nog steeds van de pijn, zonder brufen is het gewoon niet vol te houden, trekt door naar me oor naar me keel, heb er zelfs hoofdpijn van. vorig jaar is een achterste kies getrokken en kon me niet herrineren dat ik zolang pijn heb gehad. Het gat is vrijwel dicht, heb practische niks gegeten en alleen maar met de andere kant, heb niet gespoeld alleen giste met zout water, poets er niet hard overheen, maar ik houd die erge pijn. Wat ik vreemd vind is dat de kies die ervoor zit verschrikkelijk veel pijn doet, als ik die aanraak zak ik werkelijk door de grond, heeft iemand daar eerder over gehoord, de kies ervoor is netjes geen gaatjes.

groetjes sandra :smt001
Groningen

Kan goed zijn dat de kies ervoor wat geirriteerd is tijdens het trekken van de andere kies, omdat je hier wat druk op zet met het loswiebelen van de te trekken kies... Dat het zo pijnlijk is kan komen door een ontsteking van het kaakbot waar je kies gezeten heeft. Dit heet alveolitis, en doet erg zeer. Gaat bijna altijd gepaard met een vieze geur en smaak, heb je hier ook last van?
zo, 08/02/2009 - 21:18 Permalink
sandra28

hallo,

ja klopt wel die geur en vieze smaak. Ben wel blij om te horen dat de druk op die andere kies erbij hoort, ik ben erg netjes op me tanden alleen doordat ik angst heb voor de tandarts heb ik 1 gaatje verwaarloosd en 3 jaar gelopen met een groot gat na een wkb, maar durfde niet meer terug, heb een beetje een slechte tandarts, ik ga nu ook altijd avond en weekend moet wel contant betalen maar dat is de prijs die ik maar betaal voor een andere tandarts.

hoelang mag je eigenlijk nonstop brufen slikken dan? want slik ze nu al 7 dagen bijna de hele dag elke 4 a 5 uur. pijn is anders niet vol te houden. daarbij heb ik ook nog eens de griep, wordt er dus niet vrolijk van.

groetjes sandra :smt006
zo, 08/02/2009 - 22:16 Permalink
sandra28

Ik heb net eens op andere sites gelezen over wondschoonmaken etc etc...... mijn wond zit al een dag of drie dicht, ziet er momenteel niet ontstoken uit of extra rood, of erg dik me wang is klein beetje bol. moet ik dan de tandarts bellen om het open te maken? of gewoon doorgaan zoals ik nu doe? brufen poetsen 3 keer per dag en spoelen met zoutwater.

groetjes sandra :smt015
zo, 08/02/2009 - 22:35 Permalink