Retentiedraadje los, hoe lang wachten?

Author:
Xalon
Posted:
ma, 08/03/2009 - 13:41
Een ondertand zit los van het draadje voelde ik het gister? Kan het kwaad om tot 10 augustus te wachten (volgende week) als mijn ortho weer terug is? Of moet ik naar de dienstdoende ortho gaan (volgens antwoordapparaat mag ik daar alleen heen met 'zeer pijnlijke/ernstige klachten').
cynthia g

ik heb het ook al een paar keer gehad. Echt gunstig is het niet, maar kan geen kwaad om tot de 10e te wachten hoor.. ik heb eens 3 weken met een losse draad gelopen, en wegens kaakoperatie napijn durfde ik niet eerder naar de ortho. Toen ik eenmaal was gegaan stonden mn ondertanden binnen enkele dagen weer recht, gaat over het algemeen vrij snel! Tuurlijk is het altijd aan te raden het zo snel mogelijk te laten fixen, maar heel erg is het niet hoor om een weekje te wachten! succes
ma, 08/03/2009 - 21:26 Permalink
Xalon

ik heb het ook al een paar keer gehad. Echt gunstig is het niet, maar kan geen kwaad om tot de 10e te wachten hoor.. ik heb eens 3 weken met een losse draad gelopen, en wegens kaakoperatie napijn durfde ik niet eerder naar de ortho. Toen ik eenmaal was gegaan stonden mn ondertanden binnen enkele dagen weer recht, gaat over het algemeen vrij snel! Tuurlijk is het altijd aan te raden het zo snel mogelijk te laten fixen, maar heel erg is het niet hoor om een weekje te wachten! succes

Wist niet dat een retentiedraadje je tanden kon laten draaien :o

dat moet wel een weekje kunnen wachten, tenzij je merkt dat de losse voortand zich verplaatst...
Je kunt dan ook gewoon even met je tandarts bellen, die kan je tand ook weer vastzetten. :wink:

Ik merkte het gister op omdat het een uurtje lang pijn deed. Maar nu heb ik er 0,0 last van.
ma, 08/03/2009 - 21:42 Permalink
gatso24

Ik denk niet dat het het op hetzelfde neerkomt. Hoe korter de spalk erin zat, hoe eerder die tand gaat "wandelen"

Met jouw draad die loszat kan je actieve krachten uitoefenen als je 'm weer vastzet aan de tand. Met een starre retentiespalk kan dat niet. Dus zo snel mogelijk naar de ortho of idd de tandarts die het met composiet kan vastzetten
di, 08/04/2009 - 22:36 Permalink