Oorpijn door tandenknarssen?

Author:
sjowol
Posted:
do, 08/06/2009 - 09:33
Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik hier een post geplaatst over stukjes bot/tand die uit mijn kaak leken te groeien, Eerst Daar maar een update over want de vraag die ik nu heb lijkt hier direct aan gerelateerd.
Korte recap:
ik had dus harde stukjes die aan de binnenkant van mijn rechteronderkaak door mijn tandvlees duwden, leek alsof er een extra kies doorkwam ofzo, als ik met mijn nagel flink wat kracht hierop zette brak het alleen af. Dit heeft zo'n 4 weken geduurd, erg pijnlijk. 3 keer hier (ik woon in Amerika) naar de tandards geweest, de eerste 2 keer zei de tandarts dat het een afte was en de 3e keer kwam er net een stukje door en vond de tandards dat ik er mee naar de kaakchirurg moest. Nou is de ziektekosttenverzekeribg in de vs niet erg goed en een kaakchirurg kost hier al gauw enkele duizenden dollars dus ik heb gewacht tot ik vorig jaar september tijdens mijn vakantie in Nederland bij mijn Nederlandse tandards langskom. Die ik overigens een stuk meer vertrouw omdat het al die Amerikanen alleen maar om het geld tedoen is (lijkt)
Volgens de tandarts waren de stukjes die door mijn tandvlees kwamen scherpe stukjes wildgroeien bot, net als je ook weleens wildgroei van de huid hebt maar dan dus botweefsel.
Hij vond dat ik me geen zorgen hoefde te maken en als het nodig was kon ik het ooit eventueel glad laten vijlen.
Ik had er geen last meer van dus lekker laten gaan maar nu sinds een tijd lijkt het op die plek te jeuken... Erg irritant. Ook heb ik een soort oorpijn, althans zo kan ik het het beste benoemen.
Ik weet dat ik tandenknars en had hier ook een bitje voor maar omdat ik daar moeilijk mee sliep eigenlijk nauwelijks gebruikt.
Zou dit alles met elkaar te maken kunnen hebben?(knarsen/druk zetten, knakken, jeuk in kaak, oorpijn en wildgroei van bot) of moet ik toch naar een kaakchirurg of een KNO arts.
Helaas ben ik een vreselijk hypochonder dus haal me de ergste dingen in mijn hoofd. Zou dus erg fijn zijn als iemand hier me enigzinds gerust kan stellen of me ieg kan vertellen hoe of wat te doen.
Sorry voor de ellelange post maar ik probeer alles zo duidelijk mogelijk te vertellen.
Alvast bedankt voor de hulp!
Groningen

De wildgroei van kaakbot heeft waarschijnlijk niets te maken met het knarsen, de oorpijn kan daar echter goed mee samenhangen... Wat je met knarsen doet is je kaakgewricht veel belasten. Dit gewricht ligt anatomisch precies achter je oor, en een overbelasting kan dus goed leiden tot pijn in het oor. Toch proberen wat meer trouw te zijn met het bitje...
do, 08/06/2009 - 10:58 Permalink
sjowol

Tsja, Helaas past die nietmeer, althans met veel gewrik krijg ik hem net en maar dan zit alles zo strak dat het veels te veel pijn doet... Ik zal bij mijn volgende bezoek aan nl kijken of ik er wat aan kan laten doen. Ik heb nu bij de drogist hier een bitje gekocht, soort box-bitje wat je moet verwarmen en dan naar je tanden vormt.
Ik hoop dat dat ieg tijdelijk wat verlichting geeft totdat ik het echte bitje kan laten maken.
Ieg bedankt voor de info mbt de oorpijn, moet zeggen dat ik dat wel eng vond.
En wildgroeiend kaakbot? Is dat iets normaals? Ik blijf het bizar vinden hoor.
do, 08/06/2009 - 22:55 Permalink