Apex resectie

Author:
goldar
Posted:
vr, 07/24/2009 - 15:41
Hallo,

Eind novembaar heb ik een apex-resectie laten doen nal. van een groot abces.
Sindsdien heb ik last van de tand die maar niet verdwijnt. Ten eerste is de plaats van de apex nog steeds verdikt (hoewel alles goed genezen is). Ik weet niet of dit normaal is.
Ook heb ik last van ongemak aan die tand. Je kunt het niet echt als pijn beschrijven maar eerder als een soort van druk. Soms zou je denken dat het begint te "kloppen" zoals bij een abces maar echte pijn is er niet.
Als soms onder mijn oog duw of op mijn wang voel ik wel wat pijn op de plaats van de apex.
De tandarts zei (enkele maanden geleden) dat dit ongemak redelijk normaal was. Is dat zo?

mvgr
JaniteB

Hoi Goldar,

je probleem is voor mij herkenbaar.
Ik heb vorig jaar dezelfde behandeling gehad ( voor het eerst) en de plek is nog steeds gevoelig. Ook heb ik opnieuw ontstekingen gekregen. Nu heb ik wel vernomen dat bij mij de gevulde kies erboven niet heel goed afgesloten is, waardoor vuil gemakkelijk eronder kan komen. Ik weet niet of dat misschien bij jou ook een rol kan spelen.
Helaas bestaat mijn kies voornamelijk uit vulling en is er van de kies zelf niet zoveel over. Ik ben de vulling een paar maanden ook al eens spontaan 'verloren' door de onrust er beneden. Toen leek de druk iets af te nemen. Helaas is het, zodra de vulling er weer in zat, weer terug gekomen. Nu zit ik weer aan de antibiotica om die ontsteking te bestrijden. Het lijkt een gebed zonder einde. En maar flossen, spoelen en poetsen, maar ik houd die ontstekingen gewoon niet tegen. Volgens mij is een kroon nog de enige optie...

Hoe zit het met jouw kies erboven?
za, 08/08/2009 - 14:52 Permalink
goldar

Hoi,

Bij mij is het een snijtand.
Het was een vrij groot abces die er waarschijnlijk al jaren zat.

Pijn is er niet echt. Wanneer ik echter mijn tanden poets begin ik de druk te voelen en begint de tand lichtjes te "kloppen", net als bij een ontsteking. Als ik op mijn bovenlip druk, waar de ontsteking is weggehaald doet het wel nog pijn.

Als ik met de tand op iets bijt voelt het ook nog lichtjes anders als bij de andere.

Ik weet niet in hoeverre dit normaal is, de tandarts ziet in ieder geval niets op de foto.

mvg
di, 08/11/2009 - 10:44 Permalink