positioner

Author:
hilde-gonde
Posted:
wo, 08/05/2009 - 14:39
Hey allemaal,

Ongeveer4.5 jaar geleden is mijn vaste beugel eruit gehaald.
Ik heb toen zo'n spalkje aan mijn tanden gekregen, zowel boven als onder.
Nu, héél geleidelijk is 1 van mijn voortanden een beetje naar voor gekomen. Je ziet het niet supergoed, maar je ziet het wel.
Hierdoor heb ik nu een heel klein spleetje tussen mijn tanden(echt heel klein). Dit is ook bij mijn ondertand(juist onder), maar dat stoort me niet zo.

Ik heb zo'n spalkje aan mijn tanden, dus ik vind het ten eerste al heel raar dat dat mogelijk is. Iemand een idee waarom?
En het is niet omdat het loszit, want dat hebben ze al vaak gecontroleerd.
Vandaag heeft mijn orthodontist dus een positioner gegeven( 4 uur per dag bijten en 's nachts inhouden). Dan zou die tand weer naar achteren gaan?
Maar nu heb ik dus een spalkje en zo'n positioner, werkt dat dan wel?

En ik durf die positioner eigenlijk niet echt aandoen, want ze zeggen dat uw tanden dan weer een beetje loskomen. Is dit waar?
En de andere tanden staan perfect, gaan die dan zo blijven of ook verplaatsten?

Sorry voor de nogal vage uitleg, maar ik vraag me deze dingen echt af en heb het niet gevraagd vanmorgen...

Alvast bedankt
Katharina
hilde-gonde

Niemand die hier iets op weet?
Ik vraag me eigenlijk vooral af of een positioner werkt als je al een spalkje hebt achter je tanden.
En als je het alleen 's nachts aandoet, blijven ze dan gwn in dezelfde positie staan?
di, 08/11/2009 - 13:12 Permalink
Romy32

Sorry voor de nogal vage uitleg, maar ik vraag me deze dingen echt af en heb het niet gevraagd vanmorgen...

En je orthodontist heeft geen telefoon?

Als het je echt helemaal niet lekker zit (en uit je bericht maak ik dat op), begrijp ik niet dat je niet even belt hoor, om het te vragen. Zéker als je op het forum geen antwoord krijgt. Je eigen ortho kan je toch het beste geruststellen, lijkt mij.
wo, 08/12/2009 - 20:07 Permalink