Ik heb een boven- en onderframe met nepkiezen. Het eten met deze krengen blijft een onderneming. Ik heb ze nu ruim 8 maanden en schaam me dood voor de haakjes over mijn goede kiezen/tanden. Vooral linksboven valt meteen zo'n rothaakje over mijn goede snijtand. Eind augustus moet ik deze naar de tandtechnicus brengen, de bovenste wordt aangepast (duurt ongeveer een dag) en de onderste ben ik een aantal dagen kwijt.
Heb al vele malen aangegeven dat ik baal van de haken in mijn mond, heb echt een uur nodig om een appel volledig op te eten... een uur!! en dan snij ik deze aan stukjes, een appel afbijten is verleden tijd...
Je merkt dat het je echte kiezen niet zijn, het net alsof je iets aan het eten bent, samen met 2 brokken ijzer.
Verder zie je onwijs duidelijk de overgang van nep naar snijtand.. Ik wil echt niet in het gezichtsveld staan van b.v. een collega m.b.t. die frame wanneer ik lach (de hand voor de mond lach..)...
De eerste keer dat ik bij de tandtechnicus kwam, waren de frames zg. niet superslecht, nu wordt er weer aan gesleuteld.
De onderste frame gaat hij aanpassen met nieuwe kiesjes, zodat ik niet meer mijn tanden naar voren bijt als het ware..
Wat moet ik nou doen... de tandarts heeft aangegeven dat ik eerst met frames moet leren eten, misschien in de toekomst implantaten.. op dit moment ben ik dubbel zoveel geld kwijt: aan de frames op zich, aan het talloze malen herstellen van die dingen en straks toch iets van implantaten ??
Ik word er helemaal gek van.. lijk wel een gangster met die rothaken, mijn man noemt me wel 's robocop voor de gein... maar leuk vind ik het niet, heb promotie gemaakt in het bedrijf en ga aan de slag als leidinggevende, lekker met die gangsterlook...
Wie kan/wil mij goed adviseren???
Heb al vele malen aangegeven dat ik baal van de haken in mijn mond, heb echt een uur nodig om een appel volledig op te eten... een uur!! en dan snij ik deze aan stukjes, een appel afbijten is verleden tijd...
Je merkt dat het je echte kiezen niet zijn, het net alsof je iets aan het eten bent, samen met 2 brokken ijzer.
Verder zie je onwijs duidelijk de overgang van nep naar snijtand.. Ik wil echt niet in het gezichtsveld staan van b.v. een collega m.b.t. die frame wanneer ik lach (de hand voor de mond lach..)...
De eerste keer dat ik bij de tandtechnicus kwam, waren de frames zg. niet superslecht, nu wordt er weer aan gesleuteld.
De onderste frame gaat hij aanpassen met nieuwe kiesjes, zodat ik niet meer mijn tanden naar voren bijt als het ware..
Wat moet ik nou doen... de tandarts heeft aangegeven dat ik eerst met frames moet leren eten, misschien in de toekomst implantaten.. op dit moment ben ik dubbel zoveel geld kwijt: aan de frames op zich, aan het talloze malen herstellen van die dingen en straks toch iets van implantaten ??
Ik word er helemaal gek van.. lijk wel een gangster met die rothaken, mijn man noemt me wel 's robocop voor de gein... maar leuk vind ik het niet, heb promotie gemaakt in het bedrijf en ga aan de slag als leidinggevende, lekker met die gangsterlook...
Wie kan/wil mij goed adviseren???
Re: Vraag boven/ - onderframe
HELP!!!!!!!!!!!!!!!
Wellicht is de reden dat ik vorig jaar een tandarts heb gehad, die echt een ravage heeft aangericht in gebit/mond/gezicht.
Zelfs het kaakgewrichtje was ontzet door alle tandartsbehandelingen, in 2 wkn tijd had ik intussen 3 getrokken kiezen, diverse WKB's, op een gegeven moment had ik 3 open wonden in bovenkaak door extracties in 1 week tijd..
Omdat ik door alle gekheid een tandartstrauma heb opgelopen, willen ze de behandelingen rustig opbouwen..
Maar ja.. ik geef al de hele tijd aan, dat deze dingen zeer doen en dan die haken....!!!!! Die storen mij nog het allermeeste...
Ik had een heel mooi gebit, was echt mijn trots en voel dat ik echt van mij af is genomen...
Wil er alles aan doen om mijn gebit te herstellen. Schadepost ligt zo rond de EURO 10.000,00 en de teller blijft lopen, het herstel moet nog beginnen.....