Verrotte kies

Author:
Hbergman
Posted:
wo, 08/12/2009 - 20:40
Hallo allemaal,

Ik heb aan de bovenkant van mijn gebit een kies waarvan de zijkant helemaal open is. Ik was aan het eten en opeens was er een groot stuk kies vanaf. Ik heb het idee dat mijn kies verrot is, omdat de hele zijkant eigenlijk weg is, en ik kan er met mijn tong in. Ik ga er vanuit dat deze kies getrokken zal moeten worden, maar ik hoop het niet. Heeft iemand ervaring met zo'n geval, of weet iemand hoe men in zulke kwesties handelt?
Alvast bedankt!
Hbergman

Bedankt voor de snelle reactie!
Het probleem is dat de praktijk nog 1,5 gesloten is ivm vakantie. Ik mag (volgens de voicemail) alleen naar de vervangende tandarts als er pijn is die niet door pijnstillers gestopt kan worden, maar dat is niet het geval. Ik ben bang dat het nu alleen maar erger wordt door de bacteriën.
wo, 08/12/2009 - 21:35 Permalink
Groningen

Als het gat inmiddels zo groot is dat er een stuk van je kies is afgebroken, zit het niet op 1,5 week vast...
Als je er pijn aan krijgt moet je de waarneming bellen, de bacterien konden er eerder ook al prima bij, door het afbreken kan je het gat nu mogelijk nog beter schoonhouden dan voor die tijd... :wink:
wo, 08/12/2009 - 21:37 Permalink