Vreemde tandpijn

Author:
Angela_
Posted:
zo, 08/09/2009 - 22:02
Anderhalve week geleden heb ik mijn 1e vulling gekregen. Het was een erg groot gat, en ze hebben mijn kies echt moeten restaureren. :( Ik had er geen last maar sinds de vulling erin zit wel.

Het is net of een stukje kies niet in mijn tand erboven past. Klinkt heel raar, maar het is net of er een bobbel op zit die er niet hoort. Mijn tand is heel gevoelig als ik mijn kiezen op elkaar klem.. Daarnaast heb ik soms een soort van kramp in mijn kaak, welke begint bij mijn kaakgewricht, net onder mijn oor, en naar beneden uitstraalt. Dit heb ik echter heel af en toe, en als ik dan mijn kaak beweeg, of praat of iets eet is het weg. Heel apart.

1 week geleden heb ik tevens 2 verstandskiezen laten verwijderen aan de andere kant. Dit was een heftige ingreep, maar heb er niet veel last van gehad. Maar misschien dat het een of ander toch in verband met elkaar hangt?

Mijn tandarts is met vakantie, en ik vind het erg vervelend om naar een vreemde tandarts te moeten gaan, en ik vertrek dinsdag voor een paar dagen op vakantie..

Wie kent dit, en wat te doen? En dan vooral, voor of na mijn vakantie?
JaniteB

Hoi,

het eerste waar ik aan denk is dat het misschien niet goed afgeslepen is, de afwerking zeg maar van de behandeling van je kies.
Daarvoor moet je toch even terug. Dat is zo gebeurd.

Die kramp kan komen door de onnatuurlijke houding van je kaak tijdens de tandartsbehandelingen.
Je hebt je mond lang open moeten houden en in een kramp moeten houden, misschien was je ook gespannen.
Ik herken dat wel. Het gaat vanzelf weer over.
zo, 08/09/2009 - 23:21 Permalink
Narmai

Ik ben ook altijd heel lang van slag na het vullen van een gaatje. Inderdaad kramp in m'n kaak van het open houden, en ik heb ook altijd het gevoel dat de vulling te bol is. Dat went na een tijd vanzelf. Ik heb ook altijd zo'n pijn van die vulling dat ik er niet meer mee kan eten. Dit is pas na een half jaar ofzo echt verdwenen. Gaatjes vullen is gewoon rottig, zeker als je toch al gevoelige tanden hebt. Ik wens je nog veel sterkte toe en veel plezier op vakantie!
do, 08/13/2009 - 10:58 Permalink