Hallo,
ik ben al jaren bij een tandarts die me prima bevalt. Ik heb linksboven 2 kronen, die aan elkaar vastzitten, en die ongeveer eens in de 8 weken loskomen. De tandarts plakt ze dan weer terug, omdat ze erg in het zicht zitten (direct na de hoektand).
Nu is mijn eigen tandarts op vakantie, en zijn de kronen losgekomen, dus ik met de waarnemer gebeld. Kon dezelfde dag nog komen, en na een blik op de kronen en in mijn mond, een controle-foto. Hij wilde de kronen niet terugplaatsen, en zei dat de wortels te slecht waren, en er beter uit konden. Er was een wortel gebroken van de grote kroon, al met al wilde hij de kronen niet opnieuw vastmaken, ik moest maar wachten tot mijn eigen tandarts terugwas om een plan te maken, of dat hij zo terug kon plakken.
Verder had de waarnemende tandarts nog een gat gezien op de foto onder een vulling, en onder een nieuwe kroon op 1 van mijn voortanden... Omdat ik twijfel aan de berichten van de waarnemer, een kopie van de foto per mail gevraagd, die zal ik zo proberen hierbij te plakken.
Iemand een mening over de behandeling? Is de waarnemer niet verplicht de kronen gewoon weer netjes terug te plaatsen?
ik ben al jaren bij een tandarts die me prima bevalt. Ik heb linksboven 2 kronen, die aan elkaar vastzitten, en die ongeveer eens in de 8 weken loskomen. De tandarts plakt ze dan weer terug, omdat ze erg in het zicht zitten (direct na de hoektand).
Nu is mijn eigen tandarts op vakantie, en zijn de kronen losgekomen, dus ik met de waarnemer gebeld. Kon dezelfde dag nog komen, en na een blik op de kronen en in mijn mond, een controle-foto. Hij wilde de kronen niet terugplaatsen, en zei dat de wortels te slecht waren, en er beter uit konden. Er was een wortel gebroken van de grote kroon, al met al wilde hij de kronen niet opnieuw vastmaken, ik moest maar wachten tot mijn eigen tandarts terugwas om een plan te maken, of dat hij zo terug kon plakken.
Verder had de waarnemende tandarts nog een gat gezien op de foto onder een vulling, en onder een nieuwe kroon op 1 van mijn voortanden... Omdat ik twijfel aan de berichten van de waarnemer, een kopie van de foto per mail gevraagd, die zal ik zo proberen hierbij te plakken.
Iemand een mening over de behandeling? Is de waarnemer niet verplicht de kronen gewoon weer netjes terug te plaatsen?
Re: Waarnemende tandarts wil niet helpen
Mijn (nieuwe) tandarts geeft zelf aan, dat wanneer b.v. een vulling of kroon etc, loskomt, dat dit waarschijnlijk in de 1e plaats al niet goed heeft gezeten. Misschien heeft de waarnemend tandarts deze zaken al waargenomen en wil hier denk ik niet aan beginnen..
Maar ik begrijp jou volkomen, je komt regelmatig terug voor de kronen, je eigen tandarts plakt deze terug zonder strijd en nu moet je op deze manier rondlopen.
Vakantieperiodes blijven altijd een hel, vooral met waarnemend tandartsen, die doen echt het hoognodige...
Ben wel benieuwd hoe het afloopt!!
Heb je verder geen pijn?
Sterkte !!
Knap trouwens om hier kroon-brugwerk op vast te krijgen.
Dus extractie van de wortelresten en restauratie en misschien zelfs een zenuwkanaalbehandeling van de tand met het gat zou eerder bij me opkomen.
De waarnemer heeft dus gelijk.
En als er echt een gat onder een net geplaatste kroon zit zou ik eens wat foto's laten maken door deze waarnemer.
Zo maar een idee.
Dus trek uw conclusie. En inderdaad, als dit exemplarisch is voor de rest van de mond, dan zou ik ook een aantal foto's laten maken van de rest, want dit is niet okee.
:smt003
:smt005 aaaaaaaaah echt iets voor een planbespreking met onze gezamelijke en besnorde vriend F.
Wat zou er gebeuren met deze tandarts als F. daar zijn oordeel over mag geven? :smt001
2) de geur van een verbrand diploma
3) iets met stokslagen
4) verbanning naar Paraguay
5) oraal herstel door zijn beste student ooit...........dat moet jij dus doen
:smt004 en ik ben ook niet zo into implantaten end die dingen